Hej.
Kan någon hjälpa mig med en leverantör som säljer material för att bygga inredning i husbil?
Det jag letar efter är bänkskivor och övriga lättviktskivor, samt tejp och täcklister. Beslag finns det ju lite varstans.
Att köpa via våra svenska husbilförsäljare är inte aktuellt. De har inte vad jag vill ha och dessutom så tar de hutlöst betalt för det de kan erbjuda.
Tacksam för tips och erfarenheter från eventuella leverantörer.
Jag är mitt i ett större projekt att återställa inredningen i en Hymer helintegrerad. Tidigare ägaren som inte längre finns bland oss hade inga problem med att sätta sågen i en i övrigt superfin (och dyr) bil... Långbäddarna bak var visst lite för höga...
Jag har jagat runt rätt mycket för att få fram material och det är inte helt lätt. Som reservdel kostar enkla rena okapade skivor skjortan, om dom ens finns. Jag fick tag på fabriken som gör skivorna till Hymerfabriken men inga skivor på lager och laminatet till nya i samma "färg" som i min bil var slut.
Skivorna som Reimo har skickar dom inte plus att dom blir dyra. Dom måste hämtas hos dom i Tyskland om nu någon av dom mönstren/färgerna tilltalar en.
I mitt fall blir det att laminera egna skivor. Poppelplywood är det som används när dom bygger så färdiglaminerade spån eller MDF-skivor går bort. Tungt och/eller fuktkänsligt. Färdiglaminerad Poppelplywood växer ju som sagt inte på träd här hemma
Poppelplywood fick jag tag på hos
Ceos. Stora skivor och bra priser. Kolla deras utförsäljning.
Laminat kan man hitta hos
Egger. Man kan beställa hem små provbitar först. Jag lyckades hitta ett laminat som var i princip identiskt med det i bilen. Sen är det bara att leta efter en återförsäljare som tar hem det. Varje flak kommer faktiskt ihoprullad så frakten var inte så farlig.
Kantband finns också hos Egger i matchande färg.
Beslag, skruvtäckpluttar och annat smått hittar du nog bäst hos typ Reimo eller dom andra katalogdrakarna.