Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om du har en ducato är en vanlig väg in vid slang mellan tank och tankluckan Ta bort panelen invändigt på b stolpen förarsidan.Jag har en plåtis och undrar om nån mer än mig har problem med möss på vintern och var ni gör åt det ?
Bra tipsJag har en radio står på hela vintern i både hus och husbil. Inga möss sedan jag började med det.
Vilken radiostationJag har en radio står på hela vintern i både hus och husbil. Inga möss sedan jag började med det.
Vad är kopplingen mellan tanken och takluckan?Om du har en ducato är en vanlig väg in vid slang mellan tank och taklucka. Ta bort panelen invändigt på b stolpen förarsidan.
Även vid dragningen handbromswire brukar don ta sig in...
Här behövs kanske lite tankeverksamhet.Vad är kopplingen mellan tanken och takluckan?
Ja så klartHär behövs kanske lite tankeverksamhet.Jag tror det ska vara tankluckan och inte takluckan.
Mobilen bytt ord. Tankluckan ska det varaVad är kopplingen mellan tanken och takluckan?
Var får du tag i det. Svårt köpa råttgift som det verkarJag har strött ut mus/råttgift i mellangolvet och i motorrummet... Det har luktat ett par gånger under alla åren.... Men bättre det än få slangar kablar mm söndergnagad![]()
Oj det visste jag inte....Var får du tag i det. Svårt köpa råttgift som det verkar
Jepp. Jag gör så. Problemet är att där det går att få in en blyertspenna i ett hål. Där kommer en mus lätt inStål ull i alla genomföringar på vintern!
SR P4 men det går säkert bra med vilken som helst bara de inte har sändningsuppehåll på nattenVilken radiostation![]()
2 vintrar har jag haft 2 möss/vinter i husbilen. Var lätt att få ut dom. Var döda i råttfällorna. Trist bara att åka och titta till fällorna regelbundet. Har inte ström annars hade jag satt dit en kamera...Gjorde en förfrågning i en facebookgrupp för ett par månader sen omkring problem med möss i husbilen. Utav över 500 svar blev det rätt tydligt att var 10:e hade drabbats av möss.
Det fanns TYVÄR ingen direkt ”röd tråd”. Det blev många bra förslag på hur man kan undvika att få in möss och när väl dom var inne hur man fick ut dom.
mvh Heine