• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

luftning av hjulen

P

PAM 97

Guest
Hej är det bara i Sollentuna som man inte kan tanka luft i hjulen på husbilen,vi behöver ju mellan 5-5,5kg och på¨mackarna kan man inte få mer än max 4kg hur är det ute i landet, jag har inte kollat själv. Pelle

kjelka

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2025
Sv: luftning av hjulen

Det är nog samma problem på de flesta mackarna i landet. Man måste kanske in på en gummiverkstad.
Själv var jag på Jula och köpte en 12v kompressor som klarar 10bar art.nr.604-000
Passade också på att köpa en 12v domkraft som klarar 2ton art.nr 601-033
Så nu skall jag vara självförsörjande med luft och enkla lyft

G

Göran & Carola

Guest

Här i Umeå har OKQ8 fasta kompressorer som klarar att fylla luft upp till 5 - 5,5 kg. Även Shell har en mack för detta.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

De fleste som har slang og ikke en flyttbar tank skulle klare vårt lufttrykk, men det kan være litt fiklete å stille inn mer enn 4 bar på de som har automatisk fylling.

P

PAM 97

Guest

jag har kompressor, men jag tycker att man borde kunna få kolla o fylla på en bensinstation i sverige det går ju på flesta platser ute i europa

Toppen