• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

luftning av hjulen

P

PAM 97

Guest
Hej är det bara i Sollentuna som man inte kan tanka luft i hjulen på husbilen,vi behöver ju mellan 5-5,5kg och på¨mackarna kan man inte få mer än max 4kg hur är det ute i landet, jag har inte kollat själv. Pelle

Sv: luftning av hjulen

Det är nog samma problem på de flesta mackarna i landet. Man måste kanske in på en gummiverkstad.
Själv var jag på Jula och köpte en 12v kompressor som klarar 10bar art.nr.604-000
Passade också på att köpa en 12v domkraft som klarar 2ton art.nr 601-033
Så nu skall jag vara självförsörjande med luft och enkla lyft

Här i Umeå har OKQ8 fasta kompressorer som klarar att fylla luft upp till 5 - 5,5 kg. Även Shell har en mack för detta.

De fleste som har slang og ikke en flyttbar tank skulle klare vårt lufttrykk, men det kan være litt fiklete å stille inn mer enn 4 bar på de som har automatisk fylling.

jag har kompressor, men jag tycker att man borde kunna få kolla o fylla på en bensinstation i sverige det går ju på flesta platser ute i europa

Tillbaka
Toppen