Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Goldsmith gör 4 kanal helluftfjädringar till Iveco. Jag har det som standard på min N+B Flair. Det kanske går att eftermontera. Ger mycket bekväm gång samt möjlighet att med en knapptryckning få bilen i våg vid uppställning.
Agent för Goldsmith i Sverige är Hymercenter som finns på flera ställen.
De kan säkert tala om om man kan eftermontera och vad det då kostar.
Vi har ett Iveco chassie 5400 kg. Vårt problem är att vi upplever det som "mjukt" i framvagnen. Är det någon som har ett förslag på hur vi löser det problemet ?
Delteff
Hur lång "slaglängd" är det på denna rörelse?
Har läst något om +/- 60mm och ställe rmig då tveksam till att det räcker till på de mest ojämna ställen?
// Niklas
Har aldrig mätt på min men tror att slaglängden är något större. I praktiken blir effekten rätt stor eftersom motsatt sida kan sänkas lika mycket = dubbel slaglängd.
Ni upplever med andra ord inte som en begränsning i vissa fall?
// Niklas
Hur lång "slaglängd" är det på denna rörelse?
Har läst något om +/- 60mm och ställe rmig då tveksam till att det räcker till på de mest ojämna ställen?
// Niklas