Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tillverkade ett lock till diskhon på min förra HB av just Biltema's 6 mm'rs plastglas & blev inte nöjd av flera orsaker.Det finns plastglas att köpa på Biltema sen är det bara att ta fram sticksågen.
PLASTGLAS TRANSP 600X400X4
Art. 26-210
Jag tillverkade ett lock till diskhon på min förra HB av just Biltema's 6 mm'rs plastglas & blev inte nöjd av flera orsaker.
Det slutade med att jag gick till glasmästar'n & bad honom skära till/slipa kanter/borra hål för gångjärn av en spillbit härdat glas. Som tur ar så hade han en liten bit rökfärgat glas. Kommer inte ihåg vad det kostade bara att glasbiten var väldigt billig, största kostnaden var arbetet.
- När diskhon inte används så brukar locket användas som avställningsyta. Plasten tål inte att ställa varma eller tyngre grejer på.
- Biltema säger att plasten är slitstark & det är mycket möjligt men den repas lätt.
Annars kan man ju försöka köpa ett nytt eller ett begagnat på Blocket eller skroten.