Greger & Astrid
HBK Medlem
Vi har en Adria matrix 687 slt 2015 på Renault, har nu satt in ett litsium batteri. Jag får nu ingen laddnig från generatorn bara från solpanelen och 230 volt. Vad göra någon som vet??
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kontrollera säkringen mellan start/bodelsbatteriet, sitter troligen vid startbatteriet,kan vara så att litiumbatteriet tar emot mer än vad säkringen klarar,brukar sitta en 50A.Vi har en Adria matrix 687 slt 2015 på Renault, har nu satt in ett litsium batteri. Jag får nu ingen laddnig från generatorn bara från solpanelen och 230 volt. Vad göra någon som vet??
funkar det för niKontrollera säkringen mellan start/bodelsbatteriet, sitter troligen vid startbatteriet,kan vara så att litiumbatteriet tar emot mer än vad säkringen klarar,brukar sitta en 50A.
Ser att du har en Renault borde vara samma som FIAT
Detta beror nog på okunskap eller att man inte vill/ kan installera,litium fungerar på alla bilar, men kan kräva vissa modifieringar för att fungera optimalt, men många bara byter rakt av.funkar det för ni adria och kabe avråder från litsium
2015 har inte smart generator, det skall fungera problemet är någon annanstans.Om du har en euro6 motor med intelligent generator kan du behöva en dc/dc-laddare.
Detta beror nog på okunskap eller att man inte vill/ kan installera,litium fungerar på alla bilar, men kan kräva vissa modifieringar för att fungera optimalt, men många bara byter rakt av.
Kabe har litiumbatterier på tillvalslistan.
Vilken kvadrat bör det då vara på kabeln? Var kan jag finna säkringen på Renault Adria?Är kablaget rejält dimensionerat så kan det krävas upp mot en 80A säkring!
Ni behöver nog inte bekymra er över kabelns dimension, den räcker troligen till för bra laddström.Vilken kvadrat bör det då vara på kabeln? Var kan jag finna säkringen på Renault Adria?
En 16kvadrat som är vanligt förekommande kan avsäkras med 80A.Vilken kvadrat bör det då vara på kabeln? Var kan jag finna säkringen på Renault Adria?
skan batt 128 amp smart med Bluetooth appen på Samsung s7Vad har du för märke på batterier och vad är det för märke på den apparat eller app som du har bluetooth kopplat till?
dom har jag mätat sitter vid bodelsbatteriet hela ger generatorn för liteHar du kollat säkringen med mätinstrument. Höll på som fasiken på min. Ville inte ladda från generatorn. Då hade 2 säkringar gått. Dels en 2A och en 30A som satt innan EBL. Var tvungen att mäta dom, gick inte att se att dom var trasiga
får samma bilder på möbilem men det står ingen laddnimg med motorn i gångi
dom har jag mätat sitter vid bodelsbatteriet hela ger generatorn för lite