• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LG Leon 4G LTE

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har haft Samsungar och iPhonar och allt möjligt men aldrig en LG. Behövde en ny nalle häromdan och såg en annons om veckans fynd på ett elvaruhus, lopp dit och köpte en LG Leon 4G LTE, kollade lite, tycke den såg skum men köpte den till slut för 990 spänn. Sista dagen i morgon på Elgiganten!

Makalös telefon! Den bästa jag haft, t.o.m. Glonass. Två gratisnavigatorer som fungerar glimrande, Maps och Here, kristallklart ljud, det bästa jag har upplevt o.s.v., Finfina menyer som är begripliga för oss gamla stötar. Sanslöst fynd, tycker jag!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LG Leon 4G LTE

Jag vet inte och struntar i det. Man kan knö in ett extra kort i den om man vill. Har inga data men utgår ifrån att det är fullt tillräckligt minne till det som den ska användas till. Jag klarar mig bra eftersom jag har tröttnat på alla appar som bara ligger och skräpar. Jag har slutat att leka med telefonen. Jag använder den som telefon och navigator i första hand men den funkar fint på nätet också, väldigt fint! Otroligt intuitiv nalle!

Jag har använt den som router i husbilen ett tag. Fungerar glimrande!

Jappe

PS. Knarrevik! Spring inte och köp en android nalle till! Den hamnar bara i byrålådan efter ett tag. Lisas tålamod är inte oändligt!

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej, jag har lärt mig av misstagen och Lisas tålamod är begränsat.
Jag såg att internminnet för appar ligger på 3,2 GB vilket räcker till Nordens karta i HERE, möjligen också Tysklands.

F

F.d. 53814

Guest

Eftersom den klarar 32Gb minneskort så räcker det till så mycket kartor man kan önska och en hel del därtill."Stöd för Micro SD (upp till 32GB max)"
Man behöver inte heller det snabbaste kortet om navigering är primärbehovet.

För dom pengarna är det nog en bra telefon för den som inte spelar avancerade spel eller bildbehandlar på nallen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det värsta är att externminnet varken lämpar sig för appar eller kartor, möjligen bilder.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jaja! Jag har använt den hela dagen till att telefonera med och som router i husbilen och jag är imponerad! Någon appsamlare är jag inte. Det är den bästa nallen jag har haft, i särklass och priset gillar jag. Det har gått någon sorts inflation i den här branschen. Folk verkar ju vara hjärntvättade idag av Telekomindustrin.

"När släpps nästa modell?" :wideeyed: "Jag ställer mig i kön. Kostar den bara 7000? Gud, va billigt!"

Giv mig styrka!

Jappe

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Eksternt minne fungerer i android og windows phone om en bruker raskt nok minne. Det at Apple ikke har funnet ut hvordan en skal løse dette og bruker argumentet at det ikke kan fungere betyr ikke at det er uløselig.

Nå er det en liten begrensning, det finnes en generasjon Android som mangler støtte for eksternt minne. Kitkat endret håndteringen av sdcard slik at det midlertidig ikke fungerte å legge apps på kortet. Dette ble ordnet i Lollipop slik at nå er det ingen forskjell om det legges i primær minne eller på sdcard.

Før Kitkat fungerte det, men med et par restriksjoner. Apper med økte rettigheter tilsvarende jailbreak på IOS kunne ikke ligge på sdcard. Fra Lollipop og videre er også denne restriksjonen borte.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Även om jag försökt att föra över vissa appar till exterminnet ligger en stor del kvar i det interna vilket gör att en telefon med ca 3 GB tillgängligt snart blir "tjock".

En navigeringsapp med miljoner beräkningar kräver snabb access till både program och kartor vilket gör att den funkar bäst i internminnet. Det externa funkar till appar med färre beräkningar samt lagring av bilder och video. Många moderna Androider har idag endast internt minne.

F

F.d. 53814

Guest

Min första Androidtelefon inköpt 2010 Motorola DEFY - Full phone specifications klarar utan bekymmer TomTom Go med hela Europa på minneskortet. Den är alltid med som back-up.
Den klarar alla andra navigationsappar jag testat, enda begränsningen brukar vara att Androidverionen är för låg för de senaste utgåvorna.
Men för just navigation räcker prestanda till.

Nu förstår jag ju att denna diskussion inte gör någon så värst mycket klokare då den är på väg in i religion mer än vetenskap så jag lägger ned.

PS. Min gamla iPad 2 klarar också att navigera med ovan nämnda appar utan bekymmer, och dess hårdvara är inte mycket att hänga i julgranen.DS.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Göta Petter, sicken fin telefon! Den bästa jag har haft! Snabb, extremt användarvänlig, ovanligt tydliga instruktioner på svenska, passar fint i handen , inga knappar på sidan som velar till det hela tiden när man råkar komma när dom o.s.v. o.s.v. Det är en njutning att använda den här telefonen när jag försöker administrera mitt nya påhitt med Moselboka.

Inget bjäfs, inget trams! En underbar telefon för vanligt folk som använder den i vardagen till att telefonera med. Funkar jättefint som router och funkar även bra på nätet! Jag älskar den här telefonen!

4G, GPS med Glonass o.s.v.

Jappe

PS. Jag glömde framhålla det förnämliga ljudet i denna makalösa telefon. Fantastiskt, passar bra för gamla gubbstruttar som mig som kanske börjar höra något lite sämre än i ungdomens dagar. Jag hör allt utom när jag ringer SirMcLain som har något konstigt snofsigt monstrum. Det låter som om han pratar i en bleckburk med snöre i!

Den är rolig att "arbeta" tillsammans med! Snabb och intuitiv!

PS.2 Vill man ha mera minne, mer än 8 + 32gb så finns det dyrare varianter men den här räcker gott och väl för mig och för de flesta, föreställer jag mig.

PS. 3 T.o.m. kameran på 5 mp med 4 x zoom imponerar! Selfiemupparna kan nog gilla den här också! Vill man göra något med bilden så dyker det upp olika hjälpmedel som bildhantering o.s.v. utan att vara påträngande eller onödigt tillkrånglade. Jag upptäcker hela tiden nya saker som kommer fram när jag vill ha dem och inte beskäftiga fjolliga finesser med oändliga inställningsmöjligheter som jag inte efterfrågar.

PS. 4 Dessutom är den vacker och titta på bilden: inte en enda förarglig knapp på utsidan!

lg.jpg

Nu vill jag snart ha reklamprovision från LG!

Senast ändrad:
Toppen