• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lata dar i Peniscola .

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Lata dar i Peniscola .

....men du Rune,


"Onsdagen den 6 december och fredagen den 8 december är helgdagar här i Spanien."

Här på Gran Canaria firar vi också de här dagarna, men idag tisdag och på torsdag. Visste inte att man flyttat datumlinjen till Atlanten. :twitcy:
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

....men du Rune,


"Onsdagen den 6 december och fredagen den 8 december är helgdagar här i Spanien."

Här på Gran Canaria firar vi också de här dagarna, men idag tisdag och på torsdag. Visste inte att man flyttat datumlinjen till Atlanten. :twitcy:
Där ser man hur det kan bli dagarna jag refererade till ska naturligtvis vara tisdag 6 och torsdagen den 8 december hade kollat datum men missat dagarna , ska försöka bättre mig till en annan gång .
Hoppas ändå att alla nu vet vad som gäller .
Rulla Lugnt .
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Lata dar i Peniscola .

F´låt Rune, kunde inte hålla mig..... Vi får väl skoja Övikare mellan!

Tack för dina trevliga rapporter och din sambos trevliga blogg!

//Tommy
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

:santa-5-icon::santa-3-icon: Hej igen alla kända och okända husbilsvänner som jag haft förmånen att träffa och lära känna genom åren .
Jag påbörjade den här tråden för snart 1 år sedan och som man ibland brukar säga "allting har en ände men korven den har två "så kanske detta blir mitt sista inlägg härifrån Peniscola och camping Eden i och med detta konstaterar jag också att under år 2011 har vi tillbringat lite drygt 200 dagar här , och som jag så många gånger förr skrivit och lovprisat denna camping kanske en av dom bästa här efter spanska kusten och den helt underbara stranden , och dom trevliga mäniskorna som bor och verkar här och likaledes den mysiga staden , så skulle man ju kunna tro att jag och Aina inte är flyttbara , men ack vad man kan bedra sig .

Och som ni alla vet oavsett om ni som vi är gråskallar och tidsmiljonärer , eller om ni fortfarande inte tillhör den tärande delen av befolkningen så har ni nog precis som vi undrat vart dagen tagit vägen (inte hann jag det jag skulle idag heller ).
För vår del har vi ju förmånen att vakna när solen går upp , väckarklockan har blivit en nästan glömd klenod , men med stigande ålder kan man tro att han där uppe bestämt att numera väcka en någongång mellan 7-8 och det var ju otänkbart att kliva upp vid den tiden på den tiden då man ännu var ung och hade en ledigdag från skolan .

Eftersom vi numera tillfullo disponerar över vår tid så tycker man ju att den skulle räcka till , men dagen inleds att Aina och en av hennes goda husbil vänninor som bor granne med oss går en morgonpromenad för att få uppleva sol kliva upp ur medelhavet som ett enda stort eldklot .
När dom väl återkommit till campingen och husbilen påbörjas ju fas två av dagen då ska man ju inta frukost för vår del räcker det bra med rostade mackor , rejält med kaffe ,sen en koll i dom svenska morgontidningarna , lyssna på västerbottens radion en stund , ta sig ut och prata med husbilsgrannarna om hur vädret för dagen ska bli , kanske ta en cykeltur med dom alltid lika hjälpsamma elcyklarna till Benicarlo för att inhandla behövliga varor för livets nödtorft , eller kanske besöka marknaden trots att jag nästan aldrig fyndar något där , väl hemkommna ska det ju göras någon form av lunch efter den får man slappa en stund , för eftermiddagens boulspel vill man ju inte missa , oavsett vinst eller förlust i boulen så ska det ju fixas till en middag när man kommer hem igen , denna kan ofta bestå av något lättlagt kallskuret som lite yogert, mussli och en korv bit , sen ska ju allt detta smältas på något vis och då får det bli en campingrunda , lite snack med husbilskompisar om den gångna dagen och det uteblivna regnet , det är omkring en månad sen vi hade en riktig regndag senast .
Dom sista timmarna innan det åter är läggdags för att sommna in på det söta örat , drömma om vinsterna i kommande boulspel mm ägnas åt att tjollra med datorn en stund , läsa meil och skicka meil och se Rapport och diverse andra tv program .
När man så borstat tanden , tvättat av sig dammat kramat om varandra och krypit ner i sängvärmen ställer man sig frågan vart tog den här dagen vägen jag som hade en hel del saker jag borde gjort ,

Med anledninga av allt ovanstående så har vi nu beslutat att bryta upp ändra våra vanor till det bättre , kanske ska jag börja motionera lite mer , ägna mig mer åt dom riktigt viktigare sakerna här i världen , några nyårslöften vågar jag inte ge för kanske skulle ni då känna att jag försöker lura er jag är ju och och lär nog så förbli under det nya året 2012 också en löttjefull person som precis som nu kommer att tänka det jag inte hann idag var nog inte så nödvändigt men jag fixar det i morgon .
Bryta upp innebär för vår del att vi i början av det nya året kommer att dra oss en bit söderut vart vet vi inte riktigt än men någonstans efter kusten mellan mellan Alicante och Cartagena där vi kanske kan hitta en liten fin stad eller ort , vi beräknar att om allt går enligt planer åker vi härifrån den 3 januari , så därför vet jag inte om det blir nåt fler tillfälle för mig att berätta om livet här På Camping Eden för er , och med anledning av detta vill jag passa på att tacka alla er som följt vårt leverne här under det här året , och kanske även haft en del utbyte av det vi kunnat förmedla till er .
Som en liten passus så här inför vårt stundande uppbrått kan jag meddela att hittar vi stället vi tror så kommer vi att stanna där till någongång mitten eller slutet av april , om inte latmasken och lättjan tar överhand kommer jag väl med några små berättelser därifrån men då i en ny tråd .
Så än en gång rulla lugnt , tänd några ljus var rädda om er och sist men inte minst .
En riktigt God Jul och ett riktigt Gott Nytt År 2012 önskar er RuneB och Aina från ett idag soligt och varmt Peniscola (ca +35 i solen kl 14 ):santa1:Som vanligt vet jag inte om tekniken är med mig men om så är fallet läggar jag in några sista foton härifrån .



Peniscola 5 dec 2011 006.JPG

Peniscola 5 dec 2011 021.JPG

Peniscola 5 dec 2011 025.JPG

Lucia 13-12-2011 PENISCOLA 001.JPG

Lucia 13-12-2011 PENISCOLA 002.JPG

2011-12-08 Peniscola 008.JPG

2011-12-08 Peniscola 021.JPG

2011-12-08 Peniscola 050.JPG

2011-12-08 Peniscola 049.JPG

Dan före dan 23 dec 2011 001.JPG

Dan före dan 23 dec 2011 006.JPG
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Lata dar i Peniscola .

Vi önskar Er en fortsatt trevlig resa o hoppas att Ni finner nätuppkopplingar på nya ställen så vi fortsatt kan följa Er färd.
Önskar Er en riktigt GOD JUL o ett GOTT NYTT ÅR.

Solveig o Arne
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

:santa-3-icon:God Jul Och Gott nytt år:santa-5-icon: från Guardamar del Segura
Ser framemot nya berättelser och tackar för att vi fått följa er resa.
Mvh
Gun&Ronny :santa-5-icon:
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Lata dar i Peniscola .

Vi hoppas på dig Rune, när Jappe verkar ha fastnat med platta hjul på camping.

Jag (vi) här uppe i norden njuter av att läsa om det njutningsfulla livet söderöver tillsammans med en och annan bild.

//Tommy
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lata dar i Peniscola .

Jag har inte fastnat i Santa Pola! Jag åkte hem för jag är inte tillräckligt sjuk i år för att tillbringa vintern vid Medelhavet.

Halvelvakaffe.jpg

Dessutom blev det såå tröttande i längden med kaffe utan avec!

Halvelvakaffe b.jpg

Men om framtiden veta vi intet. Jag kanske kan bli lite sjukare efter jul och nyår så att jag kan åka ner igen!

GOD JUL PÅ ER DÄRNERE!

Jappe :snow-icon:
 
Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Lata dar i Peniscola .

God Jul på dig Jappe, visst inte att du återvänt till hemlandet, och vi får hoppas att sjukdomar och annat elände håller sig borta.

Men det är alltid lika trevligt att läsa dom inlägg och bloggar som kommer från södern, och det tror jag att många tillsammans med mig tycker.

//Tommy
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

Ja ni Rune oAina. Hade inte vi läst era berättelser om "Espaniola" så tror vi att vi EJ hade firat denna JUL med detta trevliga "gäng" här i St:pola vid poolen o detta strålande solsken ikväll. Tack Rune o Aina för alla tips o riktigt GOD JUL samt ett GOTT NYTT ÅR från första års resenärerna Lizzy o Ove.:santa-5-icon::santa-3-icon:
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

:santa-3-icon:Hej god vänner visste ju inte om jag skulle få tillfälle att komma med någon ytterligare rapport härifrån vårt viste , men nu visar det sig att jag har bådetid över och datortid så därför kan jag inte låta bli att lägga in några vinterbilder tagna här i Peniscola under julhelgen .
Vi har som sagtt var haft ett otroligt fint väder hela helgen och när man ser vad stora delar av Sverige haft för väder kan man inte annat än glädja sig över att man fått förmånen att vara övervintrare här i Spanien .
Nu har vi ju inte mer än en vecka kvar här innan vi söker upp ett nytt och förhoppningsvis lika fint ställe som det här .
Önskar er alla en god fortsättning , här kommer några julkort .
:snow-icon:Rulla Lugnt .



julen 2011 peniscola 001.JPG julen 2011 peniscola 006.JPG



julen 2011 peniscola 015.JPG julen 2011 peniscola 018.JPG



julen 2011 peniscola 019.JPG julen 2011 peniscola 024.JPG



julen 2011 peniscola 029.JPG julen 2011 peniscola 033.JPG



julen 2011 peniscola 041.JPG julen 2011 peniscola 098.JPG



julen 2011 peniscola 091.JPG julen 2011 peniscola 116.JPG


:ball-icon:
 

Bilagor

  • julen 2011 peniscola 026.JPG
    julen 2011 peniscola 026.JPG
    205,5 KB · Visningar: 3
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6947

Guest
Sv: Lata dar i Peniscola .

Tack för dina trevliga bilder och berättelse.
Innan du reser kan du väl be killarna som klippte dina träd att även klippa ner "Andros träd" utanför "vår" balkong.
Ha en bra resa söderut, kör försiktigt.

Dennis & Anne-marie
:holly-2-icon:
 
Toppen