• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Larm

Vilket larm ska man välja till sin bil? Detta är en djungel. Har i nuläget inget larm men ska köpa något inbrottslarm och gärna något mot olika gaser. Har funderingar på NX5 larm. Vad säger ni erfarna? Har en Dethleffs helintegrerad bil
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Larm

Vilket larm ska man välja till sin bil? Detta är en djungel. Har i nuläget inget larm men ska köpa något inbrottslarm och gärna något mot olika gaser. Har funderingar på NX5 larm. Vad säger ni erfarna? Har en Dethleffs helintegrerad bil

Velg en NX5. Norsk produsert og ikke kinavare, koster endel, er laget for husbil, og garantien på produktet er så lang som du eller de neste eierne av husbilen ønsker...
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Larm

Hej Rusken!
Jag har haft Nx5 larmet....det gick inte att koppla till mobilen och det betyder ju en hel del kan jag tycka, sedan om det är tillverkat av en kines eller norrman kan väl var detsamma.
Med vänlig hälsning
ArTii
 
F

F.d. 19780

Guest
Sv: Larm

Nx 5 kobbles mot mobilen hvis man har nx5 buddy .buddy er gps som via mobilnetet vasler deg hvis noen utløser alarmen eller den flyttes . Det er også sporing av bilen med dette systemet .søk nx5 buddy på nett å les om dette .:spinny:
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Larm

Hei Artii.
:)

Det er stooor forskjell på Kina vare og NX5. Har kjøpt og kjøper noe elektronikk fra kina billig, og 50% er skrot, reklamasjon på nye varer er bare å glemme pga høy returfrakt, jeg vet.... Spør Kina vare selger om de garanterer gratis reparasjon/bytte om nødvendig av defekt alarm/tilbehør f.eks om 8 år, da alarmen/husbil har byttet eier 3 ganger og kvittering ikke finnes. Det gjør NX produsenten. Så det er forskjell..... Men selvsagt, NX er ikke billig.
Mvh
Rusken
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Larm

I 2 veckors tid försökte jag förgäves nå denna firman då det satt ett larm monterat i vår "nya" husbil och jag behövde få lite info om vad som orsakar att larmet inte löser ut. Jag gav upp..

//Niclas
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Larm

Han svarar alltid när jag ringer honom. Har du kollat batterierna, lyser larmet när du öppnar dörren. Har du kollat så inte telefonkortet är över 1 år, man måste fylla på med pengar inom 1 år. Detta var mina fel när det inte fungerade.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Larm

Att tänka på är att man måste programmera om telenummer när man åker in och ut ur Sverige och ibland mellan länder.
Larmet stödjer inte +46 utan man måste ange prefix för det som resp land man befinner sig i tex 0046 och detta fungerar inte i Sverige.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Larm

Mitt GSM-larm fungerar i hela Europa utan omprogrammering. Från Normandie till Budapest och från Övertorneå till Dubrovnic. Jag tycker det är ganska viktigt att man har 100% koll på sitt larm. Många tycker att det ska vara ett larm som klarar allt. Jag installerade mitt åttonde larm i augusti. Självklart använder vi inte alla åtta alltid. Radarlarmet har jag bara använt en gång i år (i Sverige). Gas och brand är igång alltid. SMS-larmen sätter vi på när vi lämnar bilen någonstans.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Larm

Jag refererade till det larm som Säkerhetsbutiken säljer om problemen med +46.
Mig veterligen finns ingen uppdatering som löser detta problem så jag överväger att byta till ett annat larm.
Tyvärr glömmer man att ändra nummer ibland och det är ju inte så bra.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Larm

När jag påtalade detta strax efter köpet så fick jag svar att det inte fungerade på den modellen och det är samma som den som fortfarande annonseras och på mitt fungerar det inte. Köpte 2012 vill jag minnas.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Larm

Mitt GSM-larm fungerar i hela Europa utan omprogrammering. Från Normandie till Budapest och från Övertorneå till Dubrovnic. Jag tycker det är ganska viktigt att man har 100% koll på sitt larm. Många tycker att det ska vara ett larm som klarar allt. Jag installerade mitt åttonde larm i augusti. Självklart använder vi inte alla åtta alltid. Radarlarmet har jag bara använt en gång i år (i Sverige). Gas och brand är igång alltid. SMS-larmen sätter vi på när vi lämnar bilen någonstans.

Skulle vara intressant att få veta vad ni har för olika larm
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Larm

När jag påtalade detta strax efter köpet så fick jag svar att det inte fungerade på den modellen och det är samma som den som fortfarande annonseras och på mitt fungerar det inte. Köpte 2012 vill jag minnas.
---------------------------------------------------------------------------
Jag hade också en längre strid med samma eller liknande larm för ett par år sedan.
Det var bara att ge sig, och skjuta upp problemet med utlandsuppringning tills det var aktuellt.

M.v.h. JANKRO.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Larm

Mitt GSM-larm fungerar i hela Europa utan omprogrammering. Från Normandie till Budapest och från Övertorneå till Dubrovnic. Jag tycker det är ganska viktigt att man har 100% koll på sitt larm. Många tycker att det ska vara ett larm som klarar allt. Jag installerade mitt åttonde larm i augusti. Självklart använder vi inte alla åtta alltid. Radarlarmet har jag bara använt en gång i år (i Sverige). Gas och brand är igång alltid. SMS-larmen sätter vi på när vi lämnar bilen någonstans.

Åtta larm och basebollträ innanför dörren...... . Ja, Carola hade jag i alla fall aldrig fått med mig i den "säkerhetsbilen" inte ens på en tur runt kvarteret.

Kenth, har du problem? Är det farligt att åka husbil?

Tommy
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Larm

Åtta larm och basebollträ innanför dörren...... . Ja, Carola hade jag i alla fall aldrig fått med mig i den "säkerhetsbilen" inte ens på en tur runt kvarteret.

Kenth, har du problem? Är det farligt att åka husbil?

Tommy

Kenth har en väldigt ovanlig hobby (alltså inte husbil) utan larm. Man kan kalla hans bil för "bunkern" För övrigt är han en normal skåning.
 
Toppen