• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Långbäddar med toalett bak

F

F.d. 57819

Guest
Hej

Mina föräldrar söker ny (årsm 2020-2021) husbil med långbäddar samt toalett bak. Vilka modeller har detta?

Mvh
Marcus
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Varför söka alternativ till det bästa märket. Hela familjen, man, fru och barn är involverade i interiören. Ett av världens äldsta märken och som bygger för bergen i Alperna. Gott nog till svenska förhållande. Dethleffs alt Adria.
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Thomas45 nämnde fotsteg vid framdörrarna i denna tråd.
.

Mina "knarriga" knän tackar för detta fotsteg..... mycket bra hjälp!
Dock en sak att tänka på om man kör upp på nivåkilar..... kör inte över kanten. Då kan det gå åt pipan.

Om jag inte minns fel så ingick detta fotsteg i satsen med innerskärmar.

fotsteg.jpg
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Den ska vara ny. Troligtvis halvintegrerad men vill få reda på vilka modeller som har detta då jag inte hittar många alternativ.
Den första bil vi hade med den planlösningen var en Bürstner Nexo 720 halvinegrerad och nu har vi en Iteneo 740 helintegrerad. Perfekt för oss. Nackdelen är att du får inte något stort garage men å andra sidan man släpar inte omkring med en massa onödigt
 
Senast ändrad:

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Den första bil vi hade med den planlösningen var en Bürstner Nexo 720 halvinegrerad och nu har vi en Iteneo 640 helintegrerad. Perfekt för oss. Nackdelen är att du får inte något stort garage men å andra sidan man släpar inte omkring med en massa onödigt

Vi kom på att det är långt ifrån onödigt att placera cyklarna i garaget.

Tidigare hade vi cyklarna baktill på traditionellt sätt med nackdelen att de blev skitiga.
Vi hade även kapell över cyklarna som visade vara bökigt. Ibland drog man sig för att haka av cyklarna.

Med cyklarna i garaget är det lätt och snabbt att rulla in/ut alltid rena.
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Vi kom på att det är långt ifrån onödigt att placera cyklarna i garaget.

Tidigare hade vi cyklarna baktill på traditionellt sätt med nackdelen att de blev skitiga.
Vi hade även kapell över cyklarna som visade vara bökigt. Ibland drog man sig för att haka av cyklarna.

Med cyklarna i garaget är det lätt och snabbt att rulla in/ut alltid rena.
Vi hade också cyklarna i garaget första året men det blev för bökigt att dra ut och in dom så vi monterade ett cykelställ på bakstammen
 
R

RobbeS

Guest
Även om nu frågan inte gällde cykelförvaring utan vilka husbilar som har långbäddar med toa bak, vilket vi har i våran Rapido 7065FF, så föredrar även jag cykelställ.
Anledningen till att vi valde den husbil vi har var just för den stora toan och duschen bak. Nackdelen är dock att långbäddar är ganska smala och inte lika bekväma som en dubbelsäng. Men som sagt så är ett husbilsköp en enda stor kompromiss.
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
LMC har flera modeller med enkelsängar och toalett med separat dusch med gott om plats tex som vår 712 som vi stortrivs med
 
Toppen