F
F.d. 17826
Guest
Bytte bränslefilter i våras i fjol och körde ca: 400 mil, sedan började filterhuset att läcka
vid locket där det är fastdraget. Filterhuset är av plast och längst upp sitter det en grön
historia med några elanslutningar. Detta skruvas sedan ihop med själva filterhuset med
en stor plastmutter som har grova gängor, och det sitter även en o-ring som tätning
mellan undre delen av filterhuset och den övre gröna " historian ". Har dragit åt flera
gånger och varje gång så har det hållit tätt tills jag stannat och slagit av motorn, när
jag sen startar igen börjar filtret att läcka. Har ingen erfarenhet av husbil tidigare och
i synnerhet inte en dieselbil, börjar nu att tröttna på detta problem och har pratat med
några som säger att man ska knacka fast filtermuttern, vilket jag tycker verkar helt
galet eftersom det då kan spricka och gå sönder kan jag tänka mej.
Husbilen är en Rapido av årsmodell 2008 med en 3,0 liters motor.
Vore väldigt tacksam om någon har en förklaring till detta.
Mvh Tombolini
vid locket där det är fastdraget. Filterhuset är av plast och längst upp sitter det en grön
historia med några elanslutningar. Detta skruvas sedan ihop med själva filterhuset med
en stor plastmutter som har grova gängor, och det sitter även en o-ring som tätning
mellan undre delen av filterhuset och den övre gröna " historian ". Har dragit åt flera
gånger och varje gång så har det hållit tätt tills jag stannat och slagit av motorn, när
jag sen startar igen börjar filtret att läcka. Har ingen erfarenhet av husbil tidigare och
i synnerhet inte en dieselbil, börjar nu att tröttna på detta problem och har pratat med
några som säger att man ska knacka fast filtermuttern, vilket jag tycker verkar helt
galet eftersom det då kan spricka och gå sönder kan jag tänka mej.
Husbilen är en Rapido av årsmodell 2008 med en 3,0 liters motor.
Vore väldigt tacksam om någon har en förklaring till detta.
Mvh Tombolini