• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kyrkogårdsparkeringar

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Kyrkogårdsparkeringar

Jag är naturligtvis knasigast av alla. Har legat på campingen i Egestorf
utan att campa. Vi betalade naturligtvis men vi kom sent, lagade mat och åt och sov. Åkte tidigt. Ingen elplats.
:cool:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Kyrkogårdsparkeringar

Jag vet inte hur det ser ut på Skogskyrkogården i Stockholm, har aldrig varit där. Men på namnet att döma så borde man kunna stå där på natten. Får kolla nästa gång vi kör till Norrtälje.
 

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Sv: Kyrkogårdsparkeringar

Gunillas Kenth!
Vi stannade en natt i maj på parkeringen utanför Skogskyrkogården. Den som vetter mot Gamla Tyresövägen. Vi hade besökt kyrkogården under
eftermiddagen och hade ursprungligen andra planer för övernattning men tyckte att detta var ett bättre alternativ. Vi var ensamma på den stora parkeringsplatsen. Såvitt jag förstår kunde vi rimligen inte störa någon med vår diskreta parkering i ett hörn långt från ingången och tillfrågade anställda på kyrkogården hade inga invändningar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kyrkogårdsparkeringar

Jag/vi har övernattat några gånger på kyrkogårdsparkeringar i flera länder i Europa och varje gång har jag upplevt någon sorts inre frid och ro som jag normalt inte förknippar med vanliga ställplatser eller campingar. Kyrkogårdars placeringar är väl ofta valda med tanke på att ge människan tillfälle att filosofera lite i en lugn och behaglig miljö. Jag tror t.o.m. att den mest inbitne buse har respekt för dessa platser.

Risk finns kanske att jag blir religiös om jag fortsätter med kyrkogårdsövernattning, trots att jag är övertygad ateist! :rolleyes: Jag tror dock att alla är välkomna i den miljön, även icke troende husbilister.

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen