• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpshjälp

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Vi är i Spanien närheten av Girona i Platja d’Aro är det någon här i forum som vet en bra service verkstad här i närheten för Dometic kyl/frys..allt fungerar bra utom att den blir kall ...har gjort rent munstycke och skorsten ...kämde lukten av ammoniak från översta serviceluckan.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
CR 165 är lika stor som våran trasig Dometic skåp är och isoterm CR165 är mest säljande skåp till båtar i Sverige ..samma skåp kan jag köpa i Sverige av skeppamarin.se för ca 17000kr..att jag får fundera om jag törs.
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
CR 165 är lika stor som våran trasig Dometic skåp är och isoterm CR165 är mest säljande skåp till båtar i Sverige ..samma skåp kan jag köpa i Sverige av skeppamarin.se för ca 17000kr..att jag får fundera om jag törs.
Hej !
Ett råd ! mät noggrant innan du bestämmer dig för att köpa. Jag fick inte ut mitt kylskåp genom dörren så jag fick göra ombyggnaden till kompressorkyl inne i husbilen.
BBa
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Hej !
Ett råd ! mät noggrant innan du bestämmer dig för att köpa. Jag fick inte ut mitt kylskåp genom dörren så jag fick göra ombyggnaden till kompressorkyl inne i husbilen.
BBa
Hb dörren är 54cm bred gamla skåpet är 53 cm och nya skåpet är 50cm behöver bara skruva dän låsmotstycket från karmen.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Hittar inget negativt kring just isoterm CR165, Jappe var nöjd med den (en gammal tråd). Den är faltiskt billigare utomlands (billigast i Italien tydligen) inte minst pga lägre moms, men kronan är svag så det jämnar ut sig lite... Den drar upp till 6A enl. specen så öppna inte dörren ”för ofta” bara : ) Lycka till hur du än gör, jag skulle aldrig välja gasol idag, fråga mig bara inte varför för vi har endast spisen som går på gasol.


upload_2019-4-2_15-25-35.png
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Hittar inget negativt kring just isoterm CR165, Jappe var nöjd med den (en gammal tråd). Den är faltiskt billigare utomlands (billigast i Italien tydligen) inte minst pga lägre moms, men kronan är svag så det jämnar ut sig lite... Den drar upp till 6A enl. specen så öppna inte dörren ”för ofta” bara : ) Lycka till hur du än gör, jag skulle aldrig välja gasol idag, fråga mig bara inte varför för vi har endast spisen som går på gasol.


Visa bilaga 165035
Dom låvade den för 16200kr inkl,frackt
 
Toppen