peter nilsson
HBK Medlem
problemet uppstod förra hösten. bilen ville koka i backar och köer. gjorde en provisorisk koppling (tack Jankro för det tipsen) Kopplade kylarfläkten direkt på batteriet med en säkring. men vill att det skall fungera som det är tänkt från början. Jag har en Peugeot J5. 2,5td från 1993. Jag har 2 kylarfläkta. Med varsitt relä och säkring. När motorn blir varm startar den vänstra fläkten. Var ute och körde det var köer och tempen nådde det röda fältet på tempmätaren. Öppnade huven och konstaterade att inte högra fläkten gick och inte den vänstra heller. Väl hemma så varmkörde jag bilen vänstra fläkten gick men fick inte upp tempen så den högra gick igång. plockade bort säkringen till den vänstra fläkten, varmkörde motorn då gick den högra fläkten igång. Är det någon som har ett tips vad det kan vara. Är det så att den vänstra fläktet går på halvfart och den högra på helfart. Eller skall båda gå när det är varmt.
Ha det
Ha det