Inge Johnsson
HBK Medlem
Jag var ute och fotograferade Kungsörn igår, mäktiga djur att se i närbild

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fantastiska bilder Inge! Har du eget gömsle?
Skatan ser verkligen underlägsen ut! Vilka imponerande fåglar, och roligt att man har lyckats med att rädda arten, kanske tack vare många idéella insatser!
/Annette
Var e bilderna på skatans bus med örnen. Tack snälla detta var fantastiska bilder. Med skatbus skulle det bli ännu häftigare. Nu får jag köpa mig en ordentlig kamera. Vi har havsörn här vid tomten på Gotland. Vi ser ofta kungsörn, inte helt sällan pga att lammen ställer sig under träd när dom e på jakt vi är ute och gär. Återigen skit fina bilder, tack.
Hej!
MYCKET fina bilder!!!
Vi har seglat upp längs norska kusten till nordnorge och sett mycket örn men har inget så bra objektiv jag tror inte heller att det går på en segelbåt som gungar o far.
Mvh Bert
Det var ett bra tag sedan vi såg dina skarpa örnbilder. Du har väl inte fastnat i nåt gömsle?
Skämt åsido vi saknar dina bilder här på Husbilsklubben och alla känner väl inte till din hemsida: http://www.fotonatur.se/
Nu gör dom det!
Trevliga bilder, då blir det att inhandla nya prylar. Vad vore livet utan kameragrejer.
Tack!
Hur många millimeter kan man ha tror du om man skall ta kort från en segelbåt under gång när segelbåten gungar, tycker det är svårt med min Nikon coolpix 8700 det står 8,8-71,2mm på kameran. Kan komma så nära som 20-30 meter ibland.
Mvh Bert
Om du känner för det så är en systemkamera att rekommendera med ett Sigma 120-400mm. Sigmat har stabilisator så du kan få bra bilder även från en båt. Den brännvidden räcker ganska bra.
Hej!
Tack då skall jag titta runt på nätet vad det finns. Har du något bra kamerahus att rekommendera?
Mvh Bert
Just det objektivet har jag som enda objektiv. Helt otroligt bra dom bilder som jag tagit med det.Om du känner för det så är en systemkamera att rekommendera med ett Sigma 120-400mm. Sigmat har stabilisator så du kan få bra bilder även från en båt. Den brännvidden räcker ganska bra.