Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har något liknande bak i garaget. Som enbart kyler vätskorGasolkylar funkar mycket dåligt i så hög värme, det brukar lovas funktion upp till +32grader, men det är nog bara teoretiskt.
Kompressorkyl är det som gäller, själv har jag en kompressorkylbox i garaget som är guld värd, när tropiska hettan sätter in.
Fixade snabb nedkylning av kyl och frys. 33 i skuggan nu. Måste fixa en permanent lösning när jag kommer hem
Tack för bra tips. Vi blev rekommenderade samma färd. Fast med.egna cyklar som vi lämnade hemma i år. Vi kommer att återvända hit igen. Gick efter strandpromenaden in mot samhället idag. Otroligt fint.Vi hade samma problem i Makarska förra höstennär det var runt 30°, det var svårt att komma under 10° i kylen.Det visade sig att spänningen bara låg runt 200 V i uttaget vilket nog var den största orsaken till bekymret.
Om ni får tid över kan jag rekommendera er att vandra lite uppe i nationalparken Paklenica, där finns även en fin grotta som har guidning och dessutom bedårande utsikt över Adriatiska havet och Pag. Infarten är nästan mittemot hotel Alan i den södra delen av Starigrad
Tack för bra tips. Vi blev rekommenderade samma färd. Fast med.egna cyklar som vi lämnade hemma i år. Vi kommer att återvända hit igen. Gick efter strandpromenaden in mot samhället idag. Otroligt fint.
Det är restriktioner. Alla länder du kör igen kräver munskydd i offentliga lokaler. Österrike ska vara ok att stanna i nu enl appen UD Resarklar.Saknar också detta, var det inga problem att ta er ner till kroatien? Kollar just in div restriktioner och om det funkar så kanske om ca 14 dagar åker vi.
Är det ok att köra småvägarna genom Österrike med tung husbil i år och vilken väg brukar ni ta ner till Slovenien o vidare till Kroatien?Vi åkte förra året ner via mittersill,Lienz men tog plöckenpass då och via Italien till Kozina,Rupa och vidare ner till Orebic.Har ni något bra tips då vi har planer för att åka neråt igen om några veckor!Det är restriktioner. Alla länder du kör igen kräver munskydd i offentliga lokaler. Österrike ska vara ok att stanna i nu enl appen UD Resarklar.
Danmark får du övernatta i nu. Likaså Österrike. Slovenien får du uppehålla dig i 12 timmar. Kroatien har krav på munskydd. Vi håller avstånd och försöker med munskydd och Alkogel när vi har varit i offentlig miljö. Vi undviker toaletter på campingarna. Välkommen ned till paradiset.