HMmmm... mycket med det tekniska..... men det är roligt med elektik så länge det fungerar som tänkt... Nu har jag ingen utbildning på eletrik... men elektriska saker som skulle finnas kan jag tänka ut

men hur det sen skall kopplas för att fungera kan vara svårt ibland

... jag har bränt många ny elektriska ting

som jag köpt för att just se om jag kan få det att fungera som jag vill/tänkt....
Vad jag förstår så hade det bästa systemet för tapp vatten i en H-bil varit en kran med en brytare och sen är pumpen tryck reglerad detta system är väl det säkraste man kan ha... och tydligen är det så har enheten en bra microbrytare så håller ofta plasten i kranen inte samma kvalité... och om kvaliten är bra i plasten så brukar microbrytaren fallera

så hur vi än vänder oss så har vi r.... bak...
Därför tänkte jag om man nu har alla kranar i metall (som i ett hus/lägenhet) i H-bilen så försvinner problemet med plastkranen.... men vi får ett nytt problem då ingen kran i mental mig veterligen har en microbrytate...
Så här kommer min idé
Om man monterar en touch sensor kopplar en kabel (beröringskabel) till varje kran som anslutes sen till touch sensor och kopplar sensorn till en digital timerrelä (ställer den på säg 5min) vilket innebär att varje gång någon rör en kran så får timern en signal och så startar pumpen och går i 5 min om inte trycket redan är på högsta, för då startar ju inte pumpen.. låter detta riktigt... eller är det bara ett önsketänkande ? någon kunnig här på Hbk kanske vill berätta lite mer
Är just nu i Sevilla och här var varmt.... ca kl 16.00 hade vi 39.9 +