• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kopplingsplint

Brynne

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
35337
Medlemskap
2024
Hej,
Skall installera ett Lithium batteri som har M8 poler, har idag AGM med "vanliga" batteripoler. Det går ett antal sladdar både till + och -. För att få till det snyggt behöver jag kopplinsplintar. Jag har surfat runt på kopplingsplintar men hittar ingen som jag tycker passar. Någon som har förslag på lämplig kopplingsplint, och var jag kan köpa den?
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Hej,
Skall installera ett Lithium batteri som har M8 poler, har idag AGM med "vanliga" batteripoler. Det går ett antal sladdar både till + och -. För att få till det snyggt behöver jag kopplinsplintar. Jag har surfat runt på kopplingsplintar men hittar ingen som jag tycker passar. Någon som har förslag på lämplig kopplingsplint, och var jag kan köpa den?
Jag har använt plintar från SeaSea eller Digitalskipper. I flera fall har jag satt fast dem direkt på batterilådan då batteriet legat t.ex. under en säng.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
965
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Jag gjorde om Adrias dåliga elanslutning på 12V sidan. Massor med små ringskor på minussidans polsko.1000009912.jpgBättre med plintar så man kan ansluta t ex externa laddare på ett enkelt sätt. Köpte mina på Biltema man de verkar inte finns kvar. Båtbutiker har nog.
TILLÄGG: Hittade dem på Biltema, 25-8082 25-8083 25-8084
 
Senast ändrad:
Toppen