• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontaktproblem

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Hjälp! Jag har tappat kontakten mellan mina litiumbatterier och mobilen,det kommer medelande att man ska skriva in något, har avinstallerat appen och installerat den igen, samma problem, det har funkat ett par år innan, vad göra? Mvh Gertz
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Har du kollat i inställningar för appen i din telefon.
Kanske någon inställning som behöver aktiveras, bockas i.

Din telefon har säkert uppdaterats ex antal gånger sen förra säsongen.
Kan vara någon säkerhetsinställning som säger ifrån.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Det vet jag inte, men en tanke slog mig nu, jag har ju 2 batterier med Bluetooth 30 cm från varandra, dom kanske slår ut varandra, ska försöka att ta bort det ena, bära bort det 30 m, sen försöka koppla ihop med det andra, synpunkter?
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Det vet jag inte, men en tanke slog mig nu, jag har ju 2 batterier med Bluetooth 30 cm från varandra, dom kanske slår ut varandra, ska försöka att ta bort det ena, bära bort det 30 m, sen försöka koppla ihop med det andra, synpunkter?
Men batterierna är väl parkopplade? Och det borde inte vara något problem, det blir nog bara så att du ser dom båda batterierna när du med bluetoothen skannar/söker efter batterierna för att parkoppla, och då väljer du ju bara den ena av dom iaf.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Tidigare har jag bara sett 1 batteri, det är bara så märkligt det har fungerat ett par år, man är ju nyfiken på hur mycket man har i batteribanken.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Tidigare har jag bara sett 1 batteri, det är bara så märkligt det har fungerat ett par år, man är ju nyfiken på hur mycket man har i batteribanken.
Ja ibland händer det bara, det är mycket teknik som skall fungera tillsammans idag, så jag tycker inte att det är så konstigt att sådant händer ibland, jag är snarare förvånad över hur bra allt fungerar trots allt :) Men hur gick det? kunde du se om din mobiltelefon var ansluten/ihop parad med batteriet?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har du annan utrustning parkopplad samtidigt med mobilen?
I mobilen, under inställningar - blåtand, ser du all utrustning du är eller varit parkopplad med, i den listan borde dina batterier ligga kvar, har du valt att glömma dem så måste du göra en ny sökning och para ihop dem igen, när du parat dem under blåtand i mobilen kan du sedan starta appen till batterierna
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Jag har provat alla jä---a sätt, tack för alla tips, får upp samma hela tiden på appen, bifogar en bild, frikampat 1 v nu,dåligt med sol, idag var det dåligt med ström kvar, fick starta bilen en stund ,har ju kompressorkyl o dieselpanna, så det drar lite ström, därför vill man ha lite koll på batterierna.20210625_115524.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Detta med att förlora bluetooth kontakten med sitt batt. Är nog alla med bluetooth skräck.. :eek:
Därför bör man också ha monterat visuella instrument där man kan avläsa viktiga batt. värden...
Själv monterade jag en volt och en amp meter. Nu behöver jag bara "kasta" ett öga på dem för att se statusen :spinny:
Jag hoppas det löser sig för dig...

Har du en bild från din mobil där man kan se vilka enheter som är parkopplad?
Gå till inställningar... Bluetooth... Parkopplad enheter... Där kan du se om din mobil är parkopplad med ditt batteri..IMG_20201105_090840.jpg
 
Toppen