• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontaktproblem

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Hjälp! Jag har tappat kontakten mellan mina litiumbatterier och mobilen,det kommer medelande att man ska skriva in något, har avinstallerat appen och installerat den igen, samma problem, det har funkat ett par år innan, vad göra? Mvh Gertz
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Detbfinns en mängd olika metoder, beroende på fabrikat hos batteriet.
Vad säger manualen?
Är det av typen drop-in batteri?
Fabrikat isåfall på batteriet?
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Hjälp! Jag har tappat kontakten mellan mina litiumbatterier och mobilen,det kommer medelande att man ska skriva in något, har avinstallerat appen och installerat den igen, samma problem, det har funkat ett par år innan, vad göra? Mvh Gertz
Nu vet jag inte vad du har för mobiltelefon, men har du provat med att på mobilen ta bort bluetooth kopplingen mot ditt batteri? i Android världen heter det "Glöm" och sedan starta om telefonen och sedan lägga upp bluetooth kopplingen på nytt.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hjälp! Jag har tappat kontakten mellan mina litiumbatterier och mobilen,det kommer medelande att man ska skriva in något, har avinstallerat appen och installerat den igen, samma problem, det har funkat ett par år innan, vad göra? Mvh Gertz
Har du gjort någon förändring i bilen, tex byggt in batterierna med något.
Räckvidden av signalen är ganska kort.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Jag stängde av Bluetooth och startade om mobilen och slog på Bluetooth, det funkade inte, har inte gjort någon förändring, appen kräver någon lösenord som jag inte kan.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Jag stängde av Bluetooth och startade om mobilen och slog på Bluetooth, det funkade inte, har inte gjort någon förändring, appen kräver någon lösenord som jag inte kan.
Ok, då är det ju satt ett lösenord för inloggningen! Skapade du detta lösenord själv första gången eller framgick lösenordet i dokumentationen för batteriet när du köpte detta? det är inte ovanligt att satta lösenord från fabriken är 0000 eller 000000, prova även detta....
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Hej igen, har provat alla era bra förslag med olika lösenord negativt, även avinstallerat appen på plattan har den bara i mobilen,
Bifogar bilder, på appen och batteriet, hjälp.20210625_114029.jpg20210625_114045.jpg
 
Toppen