• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konstigt mejl

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Det hjälper inte, fortsätter komma iaf . :(
Så var det för oss också, vi lyckades inte stoppa mailen, men då vet klubben att det också kanske måste åtgärdas.:)
Inte jättejobbigt att radera, tycker mest synd om den personen som ligger bakom att det har skickat ut 150 000 mail idag, tur att klubben inte behöver pröjsa porto.:eek:

Sen tycker jag man kan ha överseende med att det blir fel, hade varit värre om man inte fick veta att det var fel och att detta skulle pågå under en längre tid.
 

LOE56

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Malmö
HBK-Nr
29169
Medlemskap
2021
Tanken är att man ska få ett mail naturligtvis. Nu blev det något fel denna gång, hoppas ni har överseende med detta. Gänget i " maskinrummet" har stoppat utskicket och arbetar nu med att hitta felet.

/Leif
Jag är inte intresserad av att få några mail från Er. När och om jag vill veta något om eller från Husbilsklubben så går jag in på sidan. Så glöm inte bort möjligheten att avregistrera sig från utskicket.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag ser att jag fått fem mail idag, för fyra, fyra fyra tre respektive tre timmar sedan. När jag såg det för någon timma sedan syntes det bara som ett mail och det var enkelt att deleta efter att jag först klickat på avregistrera. Inga problem tycker jag och även om detta inte är något för mig finns det kanske andra som uppskattar att få en uppdatering av vad som händer på hemsidan.

Jag är inte intresserad av att få några mail från Er. När och om jag vill veta något om eller från Husbilsklubben så går jag in på sidan. Så glöm inte bort möjligheten att avregistrera sig från utskicket.
Som jag skrev, det finns en anvisning längst ner i mailet för avregistrering. Kanske inte funkar just nu men jag skulle tro att det löser sig ganska snart.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Som fd IT-konsult vet jag att man kan göra ett misstag som på mindre än 1 sekund ger 100000 fel, minst...

Ta det lugnt och radera bara mejlen...

Jag fick inga mejl idag, troligen eftersom jag hade ändrat Inställningarna direkt när första mejlet kom för nån dag sedan...
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Fantastiskt vilken uppståndelse ett mail kan skapa ! Och vilka brösttoner många tar till på en gång :)
Handen på hjärtat hur många får inte en massa annat skräp i mailen dagligen ? Hur svårt är det att radera ?
Uppenbart vart det lite fel här men jag är helt övertygad om att det kommer ordna sig. Och att det jobbas febrilt för att komma tillrätta med denna lilla palaver. Dock är det roligt att se hur engagerade folk är !
 
F

F.d. 2692

Guest
I denna klubb har vi ett gäng personer som lägger ner hela sin själ för att vi ska ha ett fungerande forum. Dom har utvecklat hemsidan till vad den är idag, enligt mig en av dom bästa. Dom testar hela tiden nya funktioner som gör att sidan blir bättre dag för dag. Naturligtvis kan det ibland bara genom en knapptryckning uppstå helt oväntade resultat, som nu detta med att vi fick en massa mail. Glädjande är att merparten har full förståelse för detta och vet att sånt här kan hända.

Min besvikelse är somligas reaktion. Att hota med att lämna klubben och kalla våra duktiga killar för okunniga är väldigt kränkande. Vi ska istället vara tacksamma att detta gäng på sin fritid, utan ersättning, lägger ner så mycket arbete. Får hoppas att våra killar inte tar åt sig och tröttnar. Utan dom har vi inget forum, tänk på det.
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
330
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Husbilsklubben står ju som avsändare så det är bara att routa dessa mail till en egen mapp så kan man läsa när och om man vill.
Själv tycker jag att detta verkar vara en trevlig funktion, sedan är det ju givetvis bra om den blir valfri. Lite inkörningsproblem är väl inget att bry sig om utan istället vill jag tacka er som jobbar med att hålla klubbens sida igång ni gör ett jättebra jobb
Hälsningar
Peter
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Som fd IT-konsult vet jag att man kan göra ett misstag som på mindre än 1 sekund ger 100000 fel, minst...

Ta det lugnt och radera bara mejlen...

Jag fick inga mejl idag, troligen eftersom jag hade ändrat Inställningarna direkt när första mejlet kom för nån dag sedan...
Verkar skickas ut slumpmässigt. Jag fick inga vid förra utskicken men 7 st idag.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det som skjer rent teknisk ved utsendelse av mail er at vår server sender til en releserver som så sender ut til diverse andre servere - noen direkte og noen via en ny releserver. Hver server i kjeden kan sitte på videresendingen i opp til ett døgn, men normalt kun i noen minutter. Hver releserver sender videre en mail om gangen så med noen tusen mail blir det alltid en fordrøyning.
 
Toppen