• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konkurs

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Konkurs

Dom priserna är ju bara tillfälligt när dom har sålt det lagret som fins nu så kommer priserna, att gå upp igen så jubla inte för tidigt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Konkurs

Hej, ja naturligtvis kommer priserna att gå upp igen. Det här är ju en firma som köpt upp hela fordonsbeståndet från konkursen på 400 husbilar och husvagnar och säljer dem för ett högre pris än vad de gav för dem i klumppris, för de är ju ute efter att få in en skaplig hacka på affären.
Det är ju bara synd att prissättning först vid så här besvärliga, och för kunder tråkiga omständigheter skall börja se vettig ut.

Jag tror viana syftade mera på att firmor skall satsa på annan (lägre) prissättning om det är möjligt för dem, för att konkurrera med tyska priser och för att få sälja mera på hemmaplan, och då förhoppningsvis undvika konkurs.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen