• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommer inte längre

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Om du använder en PC/LapTop och webbläsaren Internet Explorer som vi på ett tidigt stadium meddelande att den inte fungerar ihop med HBK Husbilsplatser.
Om du använder en smartphone, prova med en annan webbläsare.

Har du fortsatt problem, hör av dig igen.
 
F

F.d. 4220

Guest
Jag behövde rensa cachen på min ipad för att få kartan att ladda platserna.
Inställningar— Safari - Rensa historik och webbdata.
 

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Har en Samsung telefon J6 med Chrome. Husbilsplatserna har fungerat perfekt tidigare, till nu.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Följ fråga/svar i denna tråd!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har ni verkligen läst denna tråd (med motsvarande problem och råd): ...
?

Era problem har med stor sannolikhet att göra med er webbläsare och det webbläsaren sparar i ett internt minne (cache) när ni besöker olika webbplatser. Vi har haft många användare med både IOS- och Androidenheter med troligen samma problem.
  • Bra med den metodiken: Ger snabbare svarstider eftersom webbläsaren då inte behöver hämta alla uppgifter från respektive webbplats varje gång
  • Dåligt med den metodiken: Det blir ofta problem när en webbplats ändras, då verkligen behov finns att hämta de allra senaste uppgifterna från den webbplatsen
Alltså: Rensa webbhistoriken i er webbläsare, Safari eller vilken i nu kör. Särskilt den rensning som avser cache. Tyvärr är jag en "androidare", kan Apple-/IOS-världen dåligt. Kanske någon IOS-kunnig kan fylla på?

Plus, som jag sa: Läs den tråden jag länkade till, kanske ni kan hitta svaret där.

PS. Kör ni Chrome i er padda/smarttelefon:
  • Klicka på de tre punkterna överst till höger
  • Välj Inställningar
  • Välj Sekretess
  • Välj Rensa webbhistorik
  • Se till att åtminstone Cache är i-bockat (har ni aldrig rensat tidigare, bocka i alla)
  • Och välj rensa
Rensar ni allt (webbhistorik, cookies, etc) måste ni logga in igen på de webbplatser där ni valt att spara inloggningen. Men ni har väl ordning på alla användarnamn/lösenord ni använder :) ;). DS.
 
Senast ändrad:

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Har ni verkligen läst denna tråd (med motsvarande problem och råd): ...
?

Era problem har med stor sannolikhet att göra med er webbläsare och det webbläsaren sparar i ett internt minne (cache) när ni besöker olika webbplatser. Vi har haft många användare med både IOS- och Androidenheter med troligen samma problem.
  • Bra med den metodiken: Ger snabbare svarstider eftersom webbläsaren då inte behöver hämta alla uppgifter från respektive webbplats varje gång
  • Dåligt med den metodiken: Det blir ofta problem när en webbplats ändras, då verkligen behov finns att hämta de allra senaste uppgifterna från den webbplatsen
Alltså: Rensa webbhistoriken i er webbläsare, Safari eller vilken i nu kör. Särskilt den rensning som avser cache. Tyvärr är jag en "androidare", kan Apple-/IOS-världen dåligt. Kanske någon IOS-kunnig kan fylla på?

Plus, som jag sa: Läs den tråden jag länkade till, kanske ni kan hitta svaret där.

PS. Kör ni Chrome i er padda/smarttelefon:
  • Klicka på de tre punkterna överst till höger
  • Välj Inställningar
  • Välj Sekretess
  • Välj Rensa webbhistorik
  • Se till att åtminstone Cache är i-bockat (har ni aldrig rensat tidigare, bocka i alla)
  • Och välj rensa
Rensar ni allt (webbhistorik, cookies, etc) måste ni logga in igen på de webbplatser där ni valt att spara inloggningen. Men ni har väl ordning på alla användarnamn/lösenord ni använder :) ;). DS.

Informationen om att rensa Cachen borde finnas med i den länken som just nu ligger överst på alla sidor hos HBK. Den användare som har problem skall ju inte behöva leta bland en massa "vanliga" inlägg på forumet.

/CG
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Informationen om att rensa Cachen borde finnas med i den länken som just nu ligger överst på alla sidor hos HBK. Den användare som har problem skall ju inte behöva leta bland en massa "vanliga" inlägg på forumet.
Mmm. Man får nog även beakta att det är ganska många frågor vi får löpande, om det mesta, hur man betalar årsavgiften, hittar OCR, mm. Jag tänker då på metodiken hur vi serverar svar på frågor.
Vi har försökt att lösa behovet av support genom Hjälp/FAQ via menyn. Som man når via blå menyn under Hem. Här finns det mesta. Det kan säkert göras bättre med tiden, och vi arbetar löpande med det.

Problemet vi pratar om här är mer av engångskaraktär, men vi kommer kanske att få det igen i takt med att vi vidareutvecklar webbplatsen HBK. Ofta är problem av den här typen beroende av om man kör Windows eller Mac som laptop, eller mobil enhet via IOS eller Android, vilken webbläsare man använder. I svårare fall t o m vilken version av operativsystemet man kör. Ett generellt meddelande räcker inte alltid till.
Men vi är medvetna om behovet. Och vi är medvetna om behovet om största möjliga åtkomlighet till lösningen av alla problem som kan uppstå,

Det förtjänar även att påpekas att ett av de stora problemen vi möter är svårigheten att få användarna att överhuvudtaget läsa sig fram till problemens lösning. Oavsett var/hur vi lägger ut det. Många ggr är det enklare/snabbare att skriva frågan i ett inlägg nånstans, och vänta på svaret serverat. Och vi tror att vi ska bli bättre även på den typen av support.

Slutligen, läser man tråden jag länkade till ovan så står det tydligt där att "ställ frågorna i denna tråd" så svarar våra admins på dina frågor direkt i tråden. Det är ungefär så vi kan gå fram på kort sikt. Och ta de ytterligare trådar som ändå startas för sig så gott det går.
 
Toppen