F
F.d. 29974
Guest
Hej,
Jag vill skriva av mig lite och berätta vad som hände när vi var nere i Tyskland i helgen.
Förra sommaren lät vi Mikaels husvagnsservice i Kållered installera två extra 12v uttag i bilen. Han nämnde då att det ena hade varit lite krångligt att installera.
Nu i helgen skulle jag koka kaffe och kopplade då bryggaren till detta uttag, helt plötsligt slocknar både bryggare och Aldepanel. Efter att kollat alla säkringar utan att hitta någon trasig, kollar till sist sonen i skåpet där pannan finns. Vi följer kablarna från uttaget och hittar till vår förvåning att de är kopplade till pannans matning. Jag kopplar bort dessa i förhoppning att pannan skall starta på nytt. Men nej.
Vi ger upp vidare felsökning och tänker att detta får vi ta när vi kommer hem. Väl hemma ringer jag Alde och får prata med deras kundsupport. De hjälper mig sedan genom hela felsökningen svarar på alla mina frågor. Tar emot mail med bilder på min installation kommer med råd och hittar till slut lösningen, installatören har byglat matningen till pannan via 12v uttaget. Med Aldes hjälp kopplar jag runt byglingen och vips så startar pannan igen.
Ett stort tack till Alde och deras fantastiska kundsupport, ett verkligt föredöme på hur man vill bli bemött. Tack till Alde.
Nu skall jag bara kontakta installatören och fråga hur han tänkte.
Mvh
brynäscalle
Jag vill skriva av mig lite och berätta vad som hände när vi var nere i Tyskland i helgen.
Förra sommaren lät vi Mikaels husvagnsservice i Kållered installera två extra 12v uttag i bilen. Han nämnde då att det ena hade varit lite krångligt att installera.
Nu i helgen skulle jag koka kaffe och kopplade då bryggaren till detta uttag, helt plötsligt slocknar både bryggare och Aldepanel. Efter att kollat alla säkringar utan att hitta någon trasig, kollar till sist sonen i skåpet där pannan finns. Vi följer kablarna från uttaget och hittar till vår förvåning att de är kopplade till pannans matning. Jag kopplar bort dessa i förhoppning att pannan skall starta på nytt. Men nej.
Vi ger upp vidare felsökning och tänker att detta får vi ta när vi kommer hem. Väl hemma ringer jag Alde och får prata med deras kundsupport. De hjälper mig sedan genom hela felsökningen svarar på alla mina frågor. Tar emot mail med bilder på min installation kommer med råd och hittar till slut lösningen, installatören har byglat matningen till pannan via 12v uttaget. Med Aldes hjälp kopplar jag runt byglingen och vips så startar pannan igen.
Ett stort tack till Alde och deras fantastiska kundsupport, ett verkligt föredöme på hur man vill bli bemött. Tack till Alde.
Nu skall jag bara kontakta installatören och fråga hur han tänkte.
Mvh
brynäscalle