• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klantig elinstallation och suverän kundservice

F

F.d. 29974

Guest
Hej,

Jag vill skriva av mig lite och berätta vad som hände när vi var nere i Tyskland i helgen.
Förra sommaren lät vi Mikaels husvagnsservice i Kållered installera två extra 12v uttag i bilen. Han nämnde då att det ena hade varit lite krångligt att installera.

Nu i helgen skulle jag koka kaffe och kopplade då bryggaren till detta uttag, helt plötsligt slocknar både bryggare och Aldepanel. Efter att kollat alla säkringar utan att hitta någon trasig, kollar till sist sonen i skåpet där pannan finns. Vi följer kablarna från uttaget och hittar till vår förvåning att de är kopplade till pannans matning. Jag kopplar bort dessa i förhoppning att pannan skall starta på nytt. Men nej.

Vi ger upp vidare felsökning och tänker att detta får vi ta när vi kommer hem. Väl hemma ringer jag Alde och får prata med deras kundsupport. De hjälper mig sedan genom hela felsökningen svarar på alla mina frågor. Tar emot mail med bilder på min installation kommer med råd och hittar till slut lösningen, installatören har byglat matningen till pannan via 12v uttaget. Med Aldes hjälp kopplar jag runt byglingen och vips så startar pannan igen.

Ett stort tack till Alde och deras fantastiska kundsupport, ett verkligt föredöme på hur man vill bli bemött. Tack till Alde.

Nu skall jag bara kontakta installatören och fråga hur han tänkte.

Mvh

brynäscalle
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Klantig elinstallation och suverän kundservice

Berätta hur han hade byglat och vad det verkligen resulterade i. För en hemmapulare är det svårt att förstå hur man kan klanta till en montering av ett vägguttag.

Håkan J. har du någon teori redan?

:confused:
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Klantig elinstallation och suverän kundservice

Har själv haft kontakt med Alde och bättre folk finns inte i denna branch, tänk om husbilshandlare skulle vara hälften så hjälpsamma så skulle det vara fantastiskt. ALDE är bäst.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Klantig elinstallation och suverän kundservice

Även jag har stött på en sådan där klantig så kallad verkstad, var där tre gånger med husbilen för att få dom koppla in regulatorn LR 1218 till solcellen som var ett backjobb p.g.a. att dom gjort fel från början, men döm om min förvåning när jag är där tredje gången frågar montören hur han skall koppla in den. Där gick gränsen fick ta med delarna hem och fixade det på en 1/2 timme.Man undrar om en del verkstäder skall finnas på marknaden igentligen. Detta hände i Linköping. :confused:
 
Toppen