• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klädstång i duschen

CarinaoPeter

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
16108
Medlemskap
2025
Hej,
vi har en Adria Matrix Supreme och vill ha möjlighet att hänga upp våra kläder, men det fungerar inte med den lilla garderob som är i husbilen. Någon som har erfarenhet av att sätta upp en klädstång i duschutrymmet?

H

hianders

Guest
Sv: Klädstång i duschen

Vi har gjort det i vår Coral 660 SL. Hasse flyttade fästena från klädskåpet och fixade en ny stång. Skall försöka ta en bild på det. Klädskåpet har vi gjort om till skafferi m hyllor - suveränt bra eftersom förvaring för matvaror är minimalt annars.

Inger

Senast redigerad av en moderator:

Yngve Pettersson

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18825
Medlemskap
2025
Vi saknade ochså den möjligheten.
Jag monterade en Ikea produkt, GRUNDTAL Handdukssvängel 4 armar - - IKEA men mest för att kunna torka kläder och badhandukar mm.
Tunn gummiduk samt tätmedel vid var skruv, den sitter så pass högt att det inte kommer vatten på den vid duschning.
Jag hade en stadig dubbelväggpanel att skruva fast den i.

Bilagor

• Torkställn 1.jpg
    Torkställn 1.jpg
    78,5 KB · Visningar: 17
  • Torkställn 2.jpg
    Torkställn 2.jpg
    28,8 KB · Visningar: 12

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
Sv: Re: Klädstång i duschen

Vi saknade ochså den möjligheten.
Jag monterade en Ikea produkt, GRUNDTAL Handdukssvängel 4 armar - - IKEA men mest för att kunna torka kläder och badhandukar mm.
Tunn gummiduk samt tätmedel vid var skruv, den sitter så pass högt att det inte kommer vatten på den vid duschning.
Jag hade en stadig dubbelväggpanel att skruva fast den i.

Har fäst samma stång med kraftigt kardborreband (Bauhaus). Sitter säkert inte lika bra som med skruv men tillräckligt bra.

Hälsar Kjell

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Klädstång i duschen

Vi har en originalmonterad stång i duschen, jättebra men meckigt när man ska duscha..., löste det med en krok på vardera sidan om dörröppningen till sovrummet - Bara att flytta stången inklusive kläder och lägga den på krokarna vid duschdax :spinny:

Toppen