• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kingen har slutat

F

F.d. 940

Guest
Sv: Kingen har slutat

:wink:Hoppas ni får en trevlig resa och att det blir bra väder:wink:

Önskar Arne o May-Britt.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Kingen har slutat

Underbart att Höra.

Hoppas att Ni får många Fina KINGENÅR framför Er.

Hälsningar från Monica o Kurt.

:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: GRATTIS:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon:
;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Kingen har slutat

Härligt att allt är över och att det slutade lyckligt.
Det har varit en spännande och lärorik "saga", som har haft en riktig sagas alla ingredienser – och de levde alla lyckliga i många år.
Grattis från farbror Claes, och tack för alla rapporter.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Kingen har slutat

:spinny: ÅÅ va gla man blir.Det gick tydligen undan på slutet. Va härligt. Hoppas att NI får en skön och välbehövlig avkoppling nu utan någe krångel me KINGEN.MvhSIVoLasse:spinny:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Kingen har slutat

hej i brist på annat läste jag lite gamla inlägg å blev lite nyfiken på hur det slutade ekonomiskt med bilen?!
Om verkstan stog för alla kostnader eller?!
 

Hubba

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1943
Medlemskap
2024
Sv: Kingen har slutat

Hej,

Mkt tråkigt att läsa om ert haveri och hoppas det löser sig på bästa sätt, har precis kommit över vårt då vi för ca tre veckor sedan fick vattenpumps haveri på vägen mellan Jukkasjärvi och Esrange, bärgning till Kiruna där det inte fanns någon verkstad som hade möjlighet att få fram en ny pump,remskiva samt nya remmar,detta innebar en övernattning i bilen på en bakgård med osäker närmaste tid som följd,efter kontakt med Försäkringsbolaget ( Folksam ) började de ringa runt till olika verkstäder i länet och fann till slut Bothnia Fritid i Boden som kunde ta sig an bilen, bärning nästa dag till Boden, Folksam ordnade fram en hyrbil och inte vilken bil som helst utan den enda som fanns tillgänglig denna dag i Kiruna en Toyota Aygo! Vi fyra personer trängde in oss med den packning vi fick med oss resten fick vi lämna i bilen,som tur var har vi släkt utanför Skellefteå så vi kunde tillbringa tiden där, p.g.a helg, leverans av nya delar etc tog det 1 vecka från haveriet tills dess att vi åter fick hämta bilen, resan tillbaka till Göteborg gick klanderfritt och nu sitter vi och njuter den sista semesterdagen på Mölle camping och får lite rysningar när jag tänker tillbaka på denna vecka.

Hälsningar

Håkan
 

Hubba

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1943
Medlemskap
2024
Sv: Kingen har slutat

Oops,

Sent på kvällen och såg inte att detta var ett gamalt inlägg, men som Mikael o Carina frågade vad slutade räkningen på?

Hälsningar

Håkan
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Kingen har slutat

Lästa precis detta inlägg o det fick mig att tänka på när vi hämtat ut vår pilote galaxy (beg 2001)o skulle ut på första semester turen med den på semestern 2007 , startade från Helsingborg körde c:a 5 mil stack in på maxi i Mellbystrand o skulle proviantera när jag kom till parkeringen o skulle stanna bilen så rasslade de till. Kamremmen gick av , så det blev bärgningsbil tillbaks till provia Helsingborg , dom bytte rem där så 2dagar senare var vi på resande fot igen. Ps:provia stod för kostnad av rembyte :ds
 
Toppen