• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kilometerskatt hur såg förslaget ut?

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Jag tror inte vi kan påverka den största politiska kollapsen i västvärldens historia. Det enda positiva i kråksången är att poliskåren snart är ett minne blott. Även om vi har poliser även i Norrland så skulle jag ljuga om jag sa att det finns överallt. Så...... den enkla lösningen blir att vi drar ett streck över den södra halvan av landet. Istället börjar vi alla nyttja våra HBs i norrlands inland, för där behöver man bara försäkra. Besiktningar, påställningar och annat onödigt blir ett minne blott .
Ola
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Här är en artikel att googla på.
"Nytt förslag om kilometerskatt dråpslag mot elbilar."
Den finns bland annat på, fplus.se

Krister
 
Senast redigerad av en moderator:

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Kommer naturligtvis att bli dyrare i slutändan som vanligt , MEN staten behöver pengar ruggigt mycket pengar till sina "utmaningar"
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Et tilsvarende forslag i Norge hadde at ALLE biler skulle beskattes ut fra kjøring og for fossilbilene i tillegg til CO2 avgiften på drivstoff. Forslaget hadde til og med innebygget en rabatt for el og hydrogenbiler.
 
Toppen