• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katter på oönskat ställe

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Bryter och går sidvägs,,,, hur gör man för att bli av med katt som skiter i sin trädgård??????
(jo, jag vet vapen metoderna) men tänker om det finns något lagligt???????
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Apelsinskal la vi ut under farstubron där vi hade 1 katt som gjorde sina behov nattetid. Gammalt hursmorsknep!

Det fungerade för oss!
 

Tumba Tarzan

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
30858
Medlemskap
2021
Bryter och går sidvägs,,,, hur gör man för att bli av med katt som skiter i sin trädgård??????
(jo, jag vet vapen metoderna) men tänker om det finns något lagligt???????
Katter gillar normalt inte Citron, så pressad citron eller citronsyra kan du prova att spraya där katten inte är välkommen.
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Bryter och går sidvägs,,,, hur gör man för att bli av med katt som skiter i sin trädgård??????
(jo, jag vet vapen metoderna) men tänker om det finns något lagligt???????
Det finns något i djurhandeln som heter Fyspray. Det var det värsta vår katt visste. Pröva det.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.737
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Bryter och går sidvägs,,,, hur gör man för att bli av med katt som skiter i sin trädgård??????
(jo, jag vet vapen metoderna) men tänker om det finns något lagligt???????

Vattenslang vid rätt tillfälle brukar vara effektivt.
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.737
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sant! Men det är inte kattens fel! Urdåligt av ägaren

Det är väl det absolut vanligaste sättet att ha katt, då slipper man ju gå ut som vi hundägare gör, tycker egentligen synd om katterna som ägarna bara släpper ut så att grannarna blir förbannade, dom får ju löpa gatlopp.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Vi driver förmodligen en av Sveriges största kattoaletter. Ca 800m2 kortklippt gräs som verkar vara precis det som alla grannkatter vill ha för att vilja uträtta nr 2. Alltid lika mysigt att gå barfota i det gräset. Lite av vinst varje gång...
Numera ligger vattenslangen alltid framme laddad och klar men katter är ena luriga rackare så jag har funderingar på att rigga upp någon form av rörelsetriggad vattenspridarlösning istället.
evilgrin39.gif
 
Toppen