• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor till iGO navigation

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Ursäkta nystart av likvärdig tråd!
Gjort ett tidigare inlägg på gammal tråd, men denna ligger tydligen kvar i ”arkivet” varför ingen sett den och besvarat frågan.
Min fråga var hjälp med installation av kartor i min nya iPad. Har sedan tidigare köpt europa-paketet och har det installerat på ”gamla” paddan samt telefonen.
När jag nu ska ha in kartorna i den nya paddan blir bilden grön/blå utan någon annan information.
Klarar inte programmet iOS 11.4 eller gör jag något annat fel. Enligt manualen kan man ha 3 enheter installerade på samma licens.
Hjälp önskas
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Klarar inte programmet iOS 11.4 eller gör jag något annat fel. Enligt manualen kan man ha 3 enheter installerade på samma licens.
Hjälp önskas
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
Jag har iGO Navigation på 5 enheter med iOS version 11.4 och beta 12 och det funkar utmärkt med de nya kartorna från 2018.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kartor
 

Bilagor

  • 5BB864EC-D557-456D-A346-FA26FFED073C.png
    5BB864EC-D557-456D-A346-FA26FFED073C.png
    3,1 MB · Visningar: 67

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Hej!
Jag kommer lika långt, och samma bild dock olika länder (givetvis Sverige).
Problemet blir när jag skall navigera. Får inte ens upp starten.
Karl-Arne
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag hade liknande problem när jag fick min iPad utbytt på garanti. Har du testat att avinstallera helt, starta om iPad och sedan bara installera 1 dags test innan du installerar dina köpta kartor. Så fick jag göra för att kartor skulle fungera då.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Hej!
Ja, den nya plattan har sim-kortsplats! O sim-kort installerat.
Ska prova tipset att avinstallera, men kan tyvärr inte göra fett förrän efter helgen.
Återkommer med besked!
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 
F

F.d. 54123

Guest
Var hittar man dom?
Mina är från Q4 2016

Jag har en iPhone 6, som jag brukar för navigation, och en iPad Pro, som jag inte använder för navigation.

I förrgår fick jag ett meddelande i min iPhone om att det fanns en uppgradering av iGo. Uppdaterade min iPhone via App Store och öppnade nya iGo. Fick ett meddelande i iGo om att det fanns nya kartor att ladda ner. Gick in Butiken i iGo och kollade vilka nya kartor som kunde laddas ner. Laddade ner de nya kartorna från första kvartalet 2018 och startade om iGo. Funkade perfekt!

(Har inte gjort det på min iPad Pro då den saknar GPS och simkort. IPad Pro i mitt fall behöver ta del av iPhonens GPS för att kunna användas för navigation...oavsett navigationsprogramvara.)
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har även gjort som du. Tänkte först se om jag kunde ladda ned något nytt land till iPhonen men fick meddelande om en ny uppdatering fanns tillgänglig. Efter att gjort detta utan anmärkning provade jag igen att ta hem kartorna på nya iPaden. Utan framgång.
Har en teori som jag inte testat ännu!
Ibland har det hänt att man måste uppdatera licensen, hittar inte ingången dit!!
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack knarrevik, hade ingen aning om att nya 2018 kartor hade "landat". Nu ska båda paddor + en iPhone uppdateras, fall i fall... Det tar lite "kräm" (Byte's) så det är bäst att göra det på hemmaplan utan roaming inblandat.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Hej!
Jag har även gjort som du. Tänkte först se om jag kunde ladda ned något nytt land till iPhonen men fick meddelande om en ny uppdatering fanns tillgänglig. Efter att gjort detta utan anmärkning provade jag igen att ta hem kartorna på nya iPaden. Utan framgång.
Har en teori som jag inte testat ännu!
Ibland har det hänt att man måste uppdatera licensen, hittar inte ingången dit!!
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
Gå till Butik och tryck på pilen nere i högra hörnet så kommer valet Återställ köp som uppdaterar licenser.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Har gjort så och får texten ”logga in på ditt iCloud för att få åtkomst till ditt prenumerationsinnehåll som du köpte på en annan enhet. Annars återställd bara ditt icke-prenumerationsinnehåll.”
Min ”dumma” fråga blir då? Var då, för trycker jag på återställ köp längst ned är jag tillbaka där jag började och någon annan knapp hittar jag inte!
Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Om du med detta menar att det under inställningar huvudrubriken finns Appelgren-ID, iCloud, iTunes och ... så finns det på såväl den gamla som nya enheten.
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Efter att under 14 dagars tid brottats med problemet är jag benägen att kasta hela programmet i papperskorgen. Har återvänt till bostaden där jag har tillgång till Wi-FI via bredband och router. Tyvärr gick routern sönder och jag fick införskaffa en ny sådan!
Vid uppstart och anslutning av iPhones o iPad försvann även kartorna på iponen!
Nu har jag två enheter utan kartor!
Någon som har en ledtråd?
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Hej! Jag försöker uppdatera de nya kartorna (iGo Navigation) i min iPad men på skärmen står det ”Ett oväntat fel inträffade (112)”.
Någon annan som råkat ut för detta?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Har ni provat att avinstallera appen, starta om enheten, starta upp och installera igen?
Ibland kan det hjälpa.
Är det iGO Navigation vi menar och inte iGO Primo?
 
Toppen