• Hösterbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2020 samt hela år 2021.*
    Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Medlemsskap ger, föruom tillgång till fler delar i forumet, även full tillgång till alla ställplatser som husbilsklubbens medlemmar har samlat in under många år.
    Husbilsplatser

*) Erbjudandet gäller enbart de som inte varit medlem tidigare.

Karlshamn

JANKRO

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Förbud o påbud fungerar inte utan övervakning."det är aldrig nån som kollar",,,
--------------------------------------------------------

När en husbil står på en av massor av personbilsplatser så är det ju ofta god koll.
Men när en personbil står på en av ofta väldigt få husbilsplatser så verkar ingen bry sig tyvärr.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Förmodligen samma ställe som JANKRO varit på.

IMG_20200924_175846_2.jpg

Visa bilaga 200009

IMG_20200924_174745_2.jpg

Bägge bilarna kördes av damer. Den ena ursäktade sig med att hon parkerar där ofta, men har inte sett skyltarna !!! :rolleyes:
Den andra pep iväg illa snabbt innan vi hann haffa henne.
Alltså två av fyra HB-platser upptagna av personbilar.
Till saken hör att på andra sidan gatan fanns minst 20 lediga P-platser, men då måste man gå 25 meter (i onödan tycks det).

Bilagor

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Där har jag bott för några veckor sedan på en av dom sex anvisade platserna. Och där är inte plats att ställa ut bord och stolar. Tittar man på bilden i inlägg 49 så har dom sex husbilarna till vänster inte läst skyltarna där. Oavsett om dom skal sova över eller inte så fick man inte stå där. Men det är tydligen svårt att läsa skyltar, det är inte bara på denna platsen. Det är någon information som saknas på cornflakes förpackningen. En skamlig husbilsägare Då deras hemsida hade bristfällig information så skrev jag till kommunen.

Hej!

Tack för att du tar kontakt med oss på Karlshamns kommun med dina synpunkter.

Jag ombesörjer så att vi uppdaterar informationen.
Idag finns det 6 stycken platser för personbil klass 2. Resterande platser på Skeppsbron är endast uppmålade parkeringar. I samband med att du påtalade att informationen saknades så insåg vi att parkeringsytan "Kompassen 1" saknades som kontakt kort så uppdaterade vi även denna som är reglerad till "Personbil klass 1".

Med vänlig hälsning,

Per Olsson
Trafikhandläggare
Karlshamns kommun

Michael Johansson

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Förstår jag rätt om det tidigare var skyltat "P" och inget annat till vänster och "P" + tillägg klass 2 till höger och att det efter din skrivelse nu skall ändras så att det till vänster kommer att kompletteras med tilläggsskylt klass 1?

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Förmodligen samma ställe som JANKRO varit på.

Visa bilaga 200013

Visa bilaga 200009

Visa bilaga 200011

Bägge bilarna kördes av damer. Den ena ursäktade sig med att hon parkerar där ofta, men har inte sett skyltarna !!! :rolleyes:
Den andra pep iväg illa snabbt innan vi hann haffa henne.
Alltså två av fyra HB-platser upptagna av personbilar.
Till saken hör att på andra sidan gatan fanns minst 20 lediga P-platser, men då måste man gå 25 meter (i onödan tycks det).
Samma sak när vi var där, finns en stor grusparkering på samma sida som var helt tom på bilar. Det var ju någon träningslokal i anslutning till husbilsparkeringen. Vetlanda.

Michael Johansson

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Då är det inte så konstigt att Klass 1-bilar parkerar på Klass 2-parkeringen om den ligger närmast. Förarna blir väl trötta efter träningspasset och orkar kanske inte gå så långt. För det kan väl inte vara så illa att de är trötta redan när de kommer och inte orkar gå några meter längre till träningen o_O ?

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Där har jag bott för några veckor sedan på en av dom sex anvisade platserna. Och där är inte plats att ställa ut bord och stolar. Tittar man på bilden i inlägg 49 så har dom sex husbilarna till vänster inte läst skyltarna där. Oavsett om dom skal sova över eller inte så fick man inte stå där. Men det är tydligen svårt att läsa skyltar, det är inte bara på denna platsen. Det är någon information som saknas på cornflakes förpackningen. En skamlig husbilsägare Då deras hemsida hade bristfällig information så skrev jag till kommunen.

Hej!

Tack för att du tar kontakt med oss på Karlshamns kommun med dina synpunkter.

Jag ombesörjer så att vi uppdaterar informationen.
Idag finns det 6 stycken platser för personbil klass 2. Resterande platser på Skeppsbron är endast uppmålade parkeringar. I samband med att du påtalade att informationen saknades så insåg vi att parkeringsytan "Kompassen 1" saknades som kontakt kort så uppdaterade vi även denna som är reglerad till "Personbil klass 1".

Med vänlig hälsning,

Per Olsson
Trafikhandläggare
Karlshamns kommun
Hej
Hur var det skyltat eftersom husbilarna till vänster inte fick stå där?

Toppen