• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kanalsökning LTC tv

AmmisBengt

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Orust
HBK-Nr
30652
Medlemskap
2024
Ute för första gången med vår nya husbil. Skulle ställa in tv kanalerna igår kväll men oavsett vilken sourse jag väljer att söka på hittas inga tv kanaler. Wifi fungerar, ställt in rätt datum och tid. Sitter troligen en typ av förstärkare som vi provat stänga av och sätta på igen. Men får det inte att fungera. Någon som har ett tips?
 

Jan-Eric o Marianne

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8830
Medlemskap
2024
Har du en fast annten eller en du kan hissa upp. Du kanske har parkerat på en plats med tv skugga och höga träd bredvid.
Kör till en öppen plats och kolla där. Har du kanalkort i teven kolla att det sitter rättvänt. Hoppas detta kan hjälpa dig.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Kanalsökningen på LTC tar väldigt lång tid, jag lessnade på att göra om det på varje ny övernattingsplats och övergick till att streama via en MI TV-stick.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
På mina LTC så måste den externa antenn förstärkaren (Wingman monterad i ett överskåp i min husbil) vara tillslagen på strömbrytaren på förstärkaren, annars får jag ingen mottagning i marksända nätet.
 

AmmisBengt

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Orust
HBK-Nr
30652
Medlemskap
2024
Har du en fast annten eller en du kan hissa upp. Du kanske har parkerat på en plats med tv skugga och höga träd bredvid.
Kör till en öppen plats och kolla där. Har du kanalkort i teven kolla att det sitter rättvänt. Hoppas detta kan hjälpa dig.
Antennen verkar var fast. Ska se om jag hittar kanalkort. Tack för svar.
 

AmmisBengt

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Orust
HBK-Nr
30652
Medlemskap
2024
På mina LTC så måste den externa antenn förstärkaren (Wingman monterad i ett överskåp i min husbil) vara tillslagen på strömbrytaren på förstärkaren, annars får jag ingen mottagning i marksända nätet.
Kollat det och den är på. Tack för svar.
 

AmmisBengt

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Orust
HBK-Nr
30652
Medlemskap
2024
Ja vi har så vi kan steama vanliga playkanaler men stör mig att jag inte kan lösa problemet. Verkar som att menyknappen på fjärrkontrollen inte fungerar. Kommer iaf inte åt några inställningar....
Kanalsökningen på LTC tar väldigt lång tid, jag lessnade på att göra om det på varje ny övernattingsplats och övergick till att streama via en MI TV-stick.
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Har du kontrollerat att tv: n klarar det nya digitala kodningen mpeg4? Den infördes för ett par år sedan. Vissa modeller är inte förberedda om det är typ 10-12 år gamla
Resultatet blir att den inte hittar kanalerna vid sökningen. Ibland hittar den ljudet endast men inte bilden.
 
Toppen