• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan vi enas om detta musikaliskt sett

P

Pebben o Lena

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

In the summertime med MungoJerry ska de va... ( då är det tur man har fungerande farthållare i bilen,annars alltför ryckig framfart.... )

med hälsningar till alla HBK:are ,med förhoppning om en fin sommar 2009.:music-icon:
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Låter som en härlig idé. Kanske ska vi utveckla den. I byn som jag bor i finns en lokal som byalaget förfogar över. Parkering bredvid för minst 15 bilar. En del kan säkert koppla upp sig mot el.Toa och dusch finns i huset som har allt för ca 80 pers.
Just nu tuggar i bakgrunden det, i mitt tycke förskräckliga programmet "grammisgalan" Tävla i musik? Hur kan man det?

som ringsignal i mobilen ljuder Hendrix tolkning av Dylans låt "all along the watchtower". Ännu en häftig platta

ha det...................
GAIS é rock´n roll:music-icon::music-icon::music-icon:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Låter som en härlig idé. Kanske ska vi utveckla den. I byn som jag bor i finns en lokal som byalaget förfogar över. Parkering bredvid för minst 15 bilar. En del kan säkert koppla upp sig mot el.Toa och dusch finns i huset som har allt för ca 80 pers.
Just nu tuggar i bakgrunden det, i mitt tycke förskräckliga programmet "grammisgalan" Tävla i musik? Hur kan man det?

som ringsignal i mobilen ljuder Hendrix tolkning av Dylans låt "all along the watchtower". Ännu en häftig platta

ha det...................
GAIS é rock´n roll:music-icon::music-icon::music-icon:

Jag lovar att INTE utveckla denna idé till våran ljustekniker...;)
HAN ÄR OXÅ GAISAR... (Skumt folk de däringa Gaisarna):twitcy::twitcy:
Kungsbacka, hmm... Inte långt från Bollebygd...:rolleyes:
Fest? Mmmmmmm...:music-icon::yes:
Tänk att föra samman alla i denna tråden musikstilar/artister på en och samma cd, (mp3) å' låt gå hela kvällen...
= Världens bredaste musiksmak... :)

Tjohopp, Stollen:wub:
 
F

F.d. 15312

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

För mig gäller ffa Blues o Bluesrock!!
Finns inget som slår tex "The Stumble" med John Mayall
eller "Dust my Blues" med Elmore James.....nu fick jag ståpäls bara av att skriva detta!!!!!
Vi ses i Åmål i sommar: mls Blues Fest
mvh
MrAbarth
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag har faktist två låtar som ger mig ståpäls, det är
Oh Carol och
One Way Ticket med Niel Sedaka
Nykär, flyttat ihop, fått barn
:msn_heart:Lena
 
F

F.d. 5447

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Nr. 1 i verden må absolut være U2 :yes:

Som nr. 2 kommer helt klart den skotske folkrockgruppe RUNRIG, som tyvärr ikke høres mycket i Sverige - de er fantastiske.

Metallica med Whiskey in the jar - bedste udgave nogensinde.

Og så er der Red Hot Chilli Peppers.

For os findes mycket fantastisk musik - vi er bare ikke så gode til klassisk/opera/hip-hop/rap.

Hilsen Bjarne & Kirsten
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag är också en stor musikälskare, klassiskt, folkmusik, pop, lite hårdrock bl.a., men inte dansband, jazz eller country.
Svensk klassisk gammal folkmusik är en storfavorit, och i somras när vi var i dalarna för att avnjuta tonerna i folkmusikens mekka, på folkmusikens julafton (midsommarafton), så spelades det i lokalradion (som vi lyssnade på när vi körde mellan de olika ställena) rätt så ofta Gärdebylåten med versionen som Evert Sandin sjungit in på Gärdebymål. Jag har letat överallt i nätbutiker efter denna låt på CD, men inte hittat. Så är det någon läsare här i HBK som råkar ha den på CD hemma, så betalar jag gärna en slant om jag kan få den inbränd på CD och hemsickad!
Annars kan jag nämna några favoriter jag verkligen älskar som är ganska olika:

ACDC- Thunderstruck (grymt bra), (håll för öronen Tim & Ingmarie!)
Kajsas Udde - Fred Åkerström
Aldrig på en Söndag - Melina Mercori
Fur Elise - Ludwig van Beethooven

Blandad smak va?!!
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Vi kanske skulle gjort en samlingscd Husbilsklubbens lugna låtar 1;)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag gillar all musik med vissa undantag. Lyssnar just nu på en violinkonsert med Julia Fischer på TV2. Kolla så får ni höra om det är något för er.

Jappe
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag är också en stor musikälskare, -----------!!

Ludde!
Det var roligt att höra att det är någon mer som tycker om Alf Hambes "Kajsas Udde"!
Den ville en av mina döttrar ha vid sitt bröllop i nov.-08 i Linköping. Utomhus! Det gick bra och gitarren slapp regn och rösten höll. Denna låt har varit en av de låtar som hon alltid velat höra sedan hon var liten. Nu har hon fyllt 30. Hon hade även velat ha "Jag ger dig min morgon" men den har jag aldrig blivit riktigt överens med. För övrigt är jag bohusläning och spelar och sjunger gärna lokala verk, tex Inbjudan till Bohuslän. BOH
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag ger dig min morgon har vi som vår gemensamma låt.

Porcupine tree - coma divine, engelsk supergrupp som vi hade i Kangaroo Records katalog redan 1991

ha det.................:music-icon:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3682

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Tacka vet jag Thunderstruck eller I can´t stand still med AC/DC eller varför inte Cat Scratch Fever med Motörhead. Finns inget bättre.
Fastän dessa är helt "outstanding"så finns det ändå många bra låtar med andra utmärkta artister.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Tacka vet jag Thunderstruck eller I can´t stand still med AC/DC eller varför inte Cat Scratch Fever med Motörhead. Finns inget bättre.
Fastän dessa är helt "outstanding"så finns det ändå många bra låtar med andra utmärkta artister.

Thunderstruck är en av mina favoriter också!! Men vad sägs om Ebba Grön och 800 grader samt samt Staten och kapitalet? Mmmm, I like it...
Sen är In the Ghetto med Elvis inte dum heller, go låt...
Jag gillar det mesta...
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Traktorn var ju bäst, men gitarristen var riktigt bra.

Magnus, ska du ha in en så'n på Jamson blir det billigt i baren. Efter första set är man väl rätt snurrig av alla avgaserna.
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Att höra detta musikstycke med en traktor var toppen!!
Helt enkelt suveränt.
Lena
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Traktorn var ju bäst, men gitarristen var riktigt bra.

Magnus, ska du ha in en så'n på Jamson blir det billigt i baren. Efter första set är man väl rätt snurrig av alla avgaserna.

Sicken idé Janne!
Håller med, gitarristen är riktigt bra.

Eller så gör vi som Mr. Hendrix, vi drar i oss lita av varje,
så blir det lagom snurrigt utan traktor... (Skoja bara *blink*)

Kom just på Manfred Man är ju oxå himla bra, jösses vad det finns mycket bra!
Som flera skriver här, en "Best of HBK" kanske vore nått?
Ha en bra dag, Mvh. Mag-snus.
 
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Herregud! En enda låt???? Det blir oerhört svårt!
Men eftersom det delvis handlar om bilar, måste jag nog välja Sugar Baby Love med the Rubettes. För flera år sedan så rös jag till så kraftigt när sångaren gick upp i falsett så jag knäckte bakelitratten i bilen! Därefter har låten fått hetta Rattknäckarlåten =)

I somras fick jag lida timme ut och timme in av min dotters hemska musikval. Till slut stod jag inte ut längre utan började spela de mp3-filer jag lagrat i GPS:en. Det var en komplett samling av ALLA listettor genom åren på Tio-i-topp! Plus det bästa i övrigt från samma radioserie. Hon tyckte naturligtvis att pappa var onödigt mossig. Men efter några mil hade jag varit tvungen att spela "The Lions sleeps tonight" FJORTON gånger på raken! Då var inte pappa mossig längre =)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen