• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan vi enas om detta musikaliskt sett

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Det gör inte jag iheller, men gör det ändå.

Att flyga är ju ett behagligt sätt att leva men hinner kanske inte lyssna på så mycket musik vid starten. Fråga Ragge han kanske t.o.m spelar lite vid start. Klarar iaf alla starter utan wiskey konstigt nog och ner kommer man ju alltid!!!!!!!!!:twitcy::twitcy:
hls Bror
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Det är så sant att det ena inte utesluter det andra. Musik handlar om upplevelse. Min absolut häftigaste musikuplevelse är när Nina Hagen sjunger Ave Maria på Södra Teatern, Stockholm, för ett ett antal år sen. Varje upplevelse kan kännas unik, men vissa stannar kvar. Susanne
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Hej...finns mkt skönt musik...Älskar bla EAGLES......alltid bra...:music-icon::music-icon:

whitesnake....*is this love*.....alltid bra....min o Lottas låt :bock::p

Ha en bra kväll....Herr PETTSSON
 
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Gary Moore; Still got the blues.
Brukar själv köra lead gura till den, i spagat med guran bakom ryggen!:D

Puzz På Er!
//Stollen:wub:
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Haha, när jag var liten så köpte jag singlar på rea utan att veta vad det var för nåt.
En av dem var Rosen med Arne Quick.
En annan, Riv inte vårt kvarter med Alf Robertsson
Sen bara älskade jag Jokkmokks Jocke som jag såg på ett midsommarfirande på Åland..
Då kan jag inte vart gammal, några år kanske, Gulli gullan koko....
Hörde den hos ett par från Luleå som vi i midsomras träffade på Piteå havsbad i en upphottad version, den var riktigt frän... Skulle gärna vilja veta om någon vet vem som rockat upp den?
På radion gick ju ofta Snoddas Flottarekärlek.
I en alle´med Sven Ingvars spelade alltid en killkompis för mig när vi var i 7 årsåldern och vi lekte med hans bilar.
Nu är det ju inte precis den musik jag idag spelar, men visst blir man lite nostalgisk när man hör dem :music-icon://Lotta
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Gillar det mesta med Queen,Pink Floyd, Supertramp m.m En av mina favoriter i live version är 5.06.am(every strangers eyes) Roger Waters.Såg han i Globen för ett par år sen,helt sagolikt bra.Hoppas han orkar en turne till.Kim Larsen e en annan favorit/staffan
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Gillar det mesta med Queen,Pink Floyd, Supertramp m.m En av mina favoriter i live version är 5.06.am(every strangers eyes) Roger Waters.Såg han i Globen för ett par år sen,helt sagolikt bra.Hoppas han orkar en turne till.Kim Larsen e en annan favorit/staffan


Kim Larsen både själv och gärna med Gasolin ....:)

// Greven
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Hej med risk för att få sova på soffan evil woman med elo samt traveling wilburies är hyfsat bra beror väldigt mycke på vilket humör man är på motion till sister slegs år aldrig fel (kan finnas ett ett flera stavfel här)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Var frågan vilken musik som passar i husbilen? När man åker eller står stilla?
 

jonils

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2043
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Glöm inte spandau ballet såg dom i lisebergshallen ca 20 år sedan,fruktansvärt bra. Tyvarr upplösta idag.
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Några nyare låtar som går för fullt här hemma är,Zak Brown Band med Chicken Fried och Kid Rock med All Summer Long./Claes
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

2008 års tio i topp, eller några från den. Alltså de plattor som snurrat mest eller bäst

  • flower kings - som ovan
  • esbjörn svensson trio - viaticum
  • john mayal - blues from laurel canyon (troligen min höjdarplatta alla kategorier)
  • bob dylan - modern times
  • al kooper & mike bloomfield - the last concert tapes 681213 ( 40 år sedan och fortfarande en kanonplatta)
ha det.....................:music-icon::music-icon::music-icon:
GAIS é rock´n roll
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

2008 års tio i topp, eller några från den. Alltså de plattor som snurrat mest eller bäst
  • flower kings - som ovan
  • esbjörn svensson trio - viaticum
  • john mayal - blues from laurel canyon (troligen min höjdarplatta alla kategorier)
  • bob dylan - modern times
  • al kooper & mike bloomfield - the last concert tapes 681213 ( 40 år sedan och fortfarande en kanonplatta)
ha det.....................:music-icon::music-icon::music-icon:
GAIS é rock´n roll

John Mayall... :msn_note:
"Mig hava" en signerad CD från hans live spelning (Grym spelning) på kåren, (kan ha vart -95) Wake Up Call.. Helt underbar!
"Wake Up Call" är en av mina mest spelade plattor när jag sitter ensam å' njuter!
:angel:

Jag har redan skrivit "Still got the blues"
Men.. Hotel California, David's on the road again, Another brick in th... m.fl. Smälter mig som smör i solsken..
:yes:

Oppps. :wideeyed:
Gamla hederliga Johnny Winter, Larry Carlton, Al di Meola, Then years after, Black Sabbath, CCR, St.Q & Jerry W funkar ju Helt Ok oxå!

Fanken... Jag kom just på att jag Helt enkelt gillar Musik!!!;)
Mvh. Stollen:wub:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Man får inte heller glömma Thin lizzy med boys are back in town:)

en liten fråga bara .....Kan det här vara från senaste husbilsmötet ?:D:D :D:D:D:D:D
 

Bilagor

  • pilsner2.jpg
    pilsner2.jpg
    209,8 KB · Visningar: 5
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

FY FAN VA KUL...om alla vi kunde samlas en helg någonstans med en superanläggning(som jag kan ta med mig) och bara digga!! Alla dessa smaker, sicken en fest...ha det gött..nu skall jag till värmen i thailandet....:wideeyed:
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Varför har ingen skrivit : The Beatles ännu ??????

F ö kan jag få en tår i ögat när jag hör PAVAN ta i när han sjunger tex Caruso
kanske för att jag inte förstår italieska ?
mvh
Lasse W
 
Toppen