• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre läge?

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021
Om man köper ett elverk på "bara" 1000 watt. Kan man då köra en micro som har en maxeffekt på 1200 watt, men man kör micron på ett lägre wattantal ?

Så istället för att köra på max, väljer man att köra på tex 900 watt eller rent av 600 watt, funkar det då. Eller måste elverket vara så kraftigt att den klarar max effekten, trots att man inte kör micron på max ?

Mvh Peter
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre l

50 meter sladda 1,5 kvadrat ( 6 A) vill redusere spänning och da fungerer det.
Men kom i håg - egen risk.
Ren sinus våg ?
Sitter i husbilen - Tyskland och orker inte Google translate.
Kvällen er varm - runt 20 grader.
:)
yodolay - yodolay :wub:
 

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021
Sv: kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre l

50 meter sladda 1,5 kvadrat ( 6 A) vill redusere spänning och da fungerer det.
Men kom i håg - egen risk.
Ren sinus våg ?
Sitter i husbilen - Tyskland och orker inte Google translate.
Kvällen er varm - runt 20 grader.
:)
yodolay - yodolay :wub:

"Men kom ihåg - Egen risk" ????

Vad menas med det ?
Vad kan hända, förutom att överbelastningsskyddet på elverket löser ut ?

Det är ett så kallat inverter-elverk, som ska vara ok att driva tv, dator och annat på.

Kan något i bilen gå sönder ?

Mvh Peter
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre l

Ett gott råd.

Ta micron och släng den så långt du bara kan.
Då känner du att maten smakar och att det inte alls är en nödvändig pryl.

En som inte har eller kommer att skaffa sig en.
 
F

F.d. 8160

Guest
Sv: kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre l

Är det bara för välling kanske nått liknande:
Avent Vällingvärmare, Sterilisator & Vällingvärmare, Tekni
kan vara ett strömsnålare alternativ?
Nu kostade den där iof som en billig micro, men jag kan nog hålla med lite i det dom skriver att det lätt blir ojämn och för hög värme i en micro.

Just den produkten är inte något jag rekommenderar, utan bara första som dök upp på en googling.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: kan man köra micron som har högre wattantal än elverket om man väljer ett lägre l

Den har vi haft, tyckte den var helt värdelös...

Ska du värma välling mitt i natten, så går det klart mycket snabbare att värma vatten på gasollågan än att gå ut mitt i natten och starta ett elverk för att kunna köra micron i någon minut...

Värm upp vatten i en termos, blanda varmvatten och kallt vatten till lagom temperatur och mängd. Blanda i vällingpulvret, klart!
 
Toppen