F
F.d. 52979
Guest
Hej! Är det nå´n som vet hur mycket ett kamremsbyte kostar? Har en 2.8 JTD. Ska byta när vinterförvaringen är slut, innan vi drar ut på vägarna Kanske ses vi på vägarna.
Ha de´ Leif

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Delarna är i något avseende styrt av årsmod. samt dithörande montagetid M.a.o. "flytande"
Min 2,3:a skall snart FIAT-servas i Uppsala för ca. 5300,- totalt + oljebyten etc. samtidigt, en affär i ordningen 8700,-
Bra eller Dålig prissättning får Vi strax veta - inlägg blir säkert kommenterade.
MVH / Hasse
Antar att du jämfört priserna hos de verkstäder (minst 2 st) som finns i Uppsala. Vem gav det attraktivaste priset?Delarna är i något avseende styrt av årsmod. samt dithörande montagetid M.a.o. "flytande"
Min 2,3:a skall snart FIAT-servas i Uppsala för ca. 5300,- totalt + oljebyten etc. samtidigt, en affär i ordningen 8700,-
Bra eller Dålig prissättning får Vi strax veta - inlägg blir säkert kommenterade.
MVH / Hasse
Jag har en peugeot j5 -90 bensinare är det kamrem eller kedja i den någon som vet?
Om det är den klassiska 2lit 78hk bensinaren så har den en högt placerad kamaxel och stötstänger.
D.v.s varken kamrem eller kedja att bekymra sig över.
/Åke
Vad driver kamaxeln då?JasåVad driver kamaxeln då?
Gamla fiberdrev som på en gammal Volvo B18-B20, som tog slut rätt så snabbt!
Eller hur har Peugot löst det då?
Anders som är lite nyfiken![]()