• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Kabe e bäst

Hej
Fan va Ni "TYSKAR" är avundsjuka på Kabe ägarna.eller en Svensk HB.
/Vidhem
 

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Kan inte webben starta en ämneskategori som vi döper till "Klösbrädan".
Där skulle vi kunna hålla på och retas i all vänskaplighet utan att störa andra.

Tack,tack, det där va ett riktigt bra förslag,det är väl tillåtet att ha lite skoj,på grund av många namnförslag o förklaringar Hej från Bosse
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Kabe e bäst

Det här är en kul tråd. Jag är helt övertygad om att Honda 59 är nån sorts beteendeforskare och just nu helnöjd! :)

Sen tycker jag inom parentes att Kabe är en höjdarbil..., alla kan ju inte köra LMC!

Men se humorn i tråden. Humor är viktigt. Men vi har bland väldans olika uppfattning om vad som är humor. Därför slår det så lätt över. Jag tror alla människor mår bra av att öva lite på det här. Att vi på skoj kastar lite skit på varandra. Det blir en sorts ventil. Därför gillar jag skarp Olles förslag om en "klösbräda". Det är förbannat klokt tänkt. En "klösbräda" skulle ungefär kunna vara som som den här tråden.

Jag har sagt det tidigare och kommer antagligen att behöva säga det igen. Olle J är klok, särskilt för att vara dalmas! :)

Krister N
 

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Kabe gör bra husbilar, men!!!! (som någon i tv brukar säga) Kabe gör INTE den bästa husbilen, dom är förmodligen bland dom bästa när det gäller isolering värme ventillation, men för övrigt så är den inte bättre ihopskruvad än någon annan. Det finns både det ena och det andra som man måste justera. Kabe är dessutom väldigt duktiga på att ta bra betalt för sina produkter därför att vi är villiga att betal.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Detta inlägg hamnade i fel tråd. Sorry
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Kabe e bäst

Krinil
Du har helt rätt, men betende vetare är han inte, jag lovar.

Christer
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Det är det som är så bra!
Ju starkare avvikande beteende enskilda individer visar.
Ju mer normala framstår vi övriga.
MVH. Gunnar S
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Nej den har utvecklats, här gäller det att hänga med i svängarna om det ligger en Burstner före.
MVH. Gunnar S
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Nu kan man kanske tyda vilka som har Kabe och då skulle det vara intressant att veta varför ni som tycker Kabe är bäst? Har alltid undrat.

Motiveringarna kommer nu att strömma in........................:wideeyed:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen