• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Trots det så säljs fler kabe än knaus 640 varje år, så något måste fel där tydligen fler som vill ha dom än du räknar med.

Kan ju bero på att Knaus 640 tyvärr inte tillverkas mer..
Tycker tråden är trevlig, alla håller ju på sitt.. hoppas den inte slutar i trista påhopp utan i
mer i vänligt gnabb...
Men jag böjer mig för Kabe, särskilt när jag går in.. :p:
Takhöjden i Knaus är det få som slå..
Men det är ju inte husbilen som räknas, utan friheten, upplevelser, äventyr och möten med likasinnade som gäller..!:)
Vänligen
Libom
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kabe e bäst

Någon gång tidigare har jag föreslagit att man i första hand skulle skriva om de brister man hittar hos det egna husbilsmärket, information som kan vara svår att finna. Förtjänsterna hos märket brukar återförsäljarna gärna upplysa om.

aake
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Lite "off topic" men en liten fråga:
Vilken vis man myntade uttrycket "För övrigt anser jag att Chartago borde förstöras"
(Ej Kabeägare, utan bara att få fart på tråden igen)
:D
//W
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ha ha. .......

Vi hade förmånen att besöka Frankiafabriken när de hade återförsäljarmöte inför Düsseldorf-mässan.
Dagen till ära hade man lånat in lite konkurrerande märken för att jämföra byggkvalité mm.

På gården i Marktschorgast stod en Carthago, en Concorde, en Hymer och några till ex.... Men tänka sig...... INGEN Kabe????

Jag var självklart nyfiken och frågade den hjälpsamma Försäljningschefen vad de kommit fram till.....Viken som stack ut och vilken som var sämst. Det var ett ganska intressant svar jag fick =)

Att man dessutom fick kolla in de nya 2012:eek:rna "live" innan mässan var häftigt =)
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ha ha ha........
Nja, det var faktiskt mer proffsigt än så.
Han framhöll vissa och totalsågade andra...om man säger så.... och de han framhöll var inte bara deras eget märke.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Att inte Kabe var med vid detta tillfälle berodde förmodligen på att man inte ville bli utsatt för den förnedring av eget och övriga husbilsmärken i den jämförelse med en Kabe skulle innebära.
Tror detta måste ha varit orsaken. :wink: Vad tror du??:msn_fingerscrossed:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen