Ja det verkar ju stämma! Lite förvillande med informationen i den tidigare länken. Måste ju stå fel där.Enligt Michelin så finns det Agilis Camping bara som CP: https://www.michelin.se/auto/tyres/michelin-agilis-camping
//Jan
Kjell
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja det verkar ju stämma! Lite förvillande med informationen i den tidigare länken. Måste ju stå fel där.Enligt Michelin så finns det Agilis Camping bara som CP: https://www.michelin.se/auto/tyres/michelin-agilis-camping
//Jan
Enligt Michelin så finns det Agilis Camping bara som CP: https://www.michelin.se/auto/tyres/michelin-agilis-camping
//Jan
Som gammal michelinsäljare så törs nog jag säga att det är ett av alla fel som finns bland alla nätsäljare! Dom kan tyvärr inget om däck dom kopierar text och lägger in fel bilder. Men dom har blivit bättre sista åren tex. att dom skriver om ett däck inte är lämpligt för svensk vinter.Enligt länken ovan finns det det både C och CP av Agilis Camping!
Kjell
Vad är skillnaden mellan C och CP?
Vad är skillnaden mellan C och CP?
Michelin Agilis Camping 225/75 R16CP borde kosta cirka 2.000-2.400:-/styck monterade och klara.Det börjar bli dags att köpa nya däck till vår 3-axlade husbil. Däcken på den främre bakaxeln är i bra skick och dessa tänker vi montera på axel nr 3.
Jag kontaktade ett däckföretag i Södertälje och fick en offert på 4 nya däck (Continental) till en kostnad av 3.500 kronor per däck inkl. montering. Tackade för mig och åkte därifrån.
Frågan till dig som nyligen bytt till nya däck:
* vad är det rimligt att betala för Michelin däck med dimension 225/75 R 16 CP inkl. montering vid köp av 4 däck ???
Tacksam för svar !
Bosse
Du måste enligt Michelin offra komforten med cp däck och pumpa stenhårt bak, personligen fattar jag inte varför husbilsåkare satsar pengar på dessa, campare har kanske nytta av dem.
Nja... De extra lager är till för att kunna köra med högre däcktryck, krävs detta höga tryck kan man ju istället gå upp i belastningsindex
Michelin Agilis Camping 225/75 R16CP borde kosta cirka 2.000-2.400:-/styck monterade och klara.
Företagen på landsbygden är nog lite mer blygsamma med priserna än hufvudstadsregionen, gissar jag i alla fall.Däckonline tar 1.999:- per däck inkl. frakt om jag beställer 4 däck online - sen tillkommer kostnaden för montering och balansering hos någon firma som Däckonline rekommenderar, så totalpriset per däck inkl. moms blir nog lägst 2.300:- per däck.
Jag har även kontaktat en annan däckfirma i Södertälje och dom debiterar 2.800:- inkl. montering och balansering till skillnad från den andra däcksfirman i Södertälje som debiterar betydligt mer för Continental med samma dimension.
Jag återkommer senare med besked om vilken leverantör jag väljer - stort tack så länge för alla tips !
C däck er för transportbilar och CP er för camping fordon/ husbilar tål högre belastning samt högre däcktryckVad är skillnaden mellan C och CP?