• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa nya däck

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Det börjar bli dags att köpa nya däck till vår 3-axlade husbil. Däcken på den främre bakaxeln är i bra skick och dessa tänker vi montera på axel nr 3.
Jag kontaktade ett däckföretag i Södertälje och fick en offert på 4 nya däck (Continental) till en kostnad av 3.500 kronor per däck inkl. montering. Tackade för mig och åkte därifrån.

Frågan till dig som nyligen bytt till nya däck:
* vad är det rimligt att betala för Michelin däck med dimension 225/75 R 16 CP inkl. montering vid köp av 4 däck ???
Tacksam för svar !
Bosse
 

Adriamatrix

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2024
Sök på däck online eller eller någon annan nätbutik kan vara värt att kolla upp då jag kan hitta c däck för betydligt lägre pris
Exempelvis Michelin med din spec strax under 2000
En annan möjlighet är att köpa ifrån tyska nätbutiker tex Autoteile
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.093
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Som Adriamatrix skriver beställ från nätbutiker,priset borde ligga runt 2500kr med montering,nätbutikerna har monteringspartners, sök på din adress,har använt detta på flera av mina personbilar fungerar utmärkt.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.093
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag ska också köpa däck i samma dimension och har hittat ett bra pris på Bythjul.com, 1816 kr/st Billiga däck, fälgar och kompletta hjul | Bythjul och priset verkar bra. Innan jagbestämmer mig måste jag kolla upp en firma som kan montera dem.

Denna firma är monteringspartner till Bythjul.com.
Vianor - Börje & Söner Rep & Däck i Borl

(4,6/5)
Telefon024-3226922
ADRESSGODSVÄGEN 12
STAD/ORT78472 BORLÄNGE
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Det börjar bli dags att köpa nya däck till vår 3-axlade husbil. Däcken på den främre bakaxeln är i bra skick och dessa tänker vi montera på axel nr 3.
Jag kontaktade ett däckföretag i Södertälje och fick en offert på 4 nya däck (Continental) till en kostnad av 3.500 kronor per däck inkl. montering. Tackade för mig och åkte därifrån.

Frågan till dig som nyligen bytt till nya däck:
* vad är det rimligt att betala för Michelin däck med dimension 225/75 R 16 CP inkl. montering vid köp av 4 däck ???
Tacksam för svar !
Bosse

Vi betalade 2709kr7hjul inkl. montering & balansering (lösa hjul). Köpte däcken på Euromaster.

Mvh!
// Niklas
 

Anders G

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Varberg
HBK-Nr
34290
Medlemskap
2024
Hej, köpte Michelin Agilis CrossClimate C däck för 2.200 sek styck. Lagarna kring vilka däck som är godkända för vinter är ändrade och bl.a. det däcket är godkänt som vinterdäck, men det är i princip ett vår/sommar/höst däck enligt Michelin. Kan vara värt att ta i beaktande om man bara gör någon enstaka utflykt på vintern. Om däcket har alptoppsymbol med snöflinga är det godkänt som vinterdäck i Sverige. Så kör man lagligt även om man måste köra försiktigt. Funkar i alla fall här i södra delarna tycker jag. Priset var med montage.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
hej ! varför byter ni inte i tyskland om ni ska söderut i höst ?

Hade tänkt bytt däck hos Kuhn strax norr om Bernkastel-Kues i mellersta Moseldalen på väg hem från Spanien i mars, men firman (auktoriserad Fiat firma där vi servat många gånger) var stängd p.g.a. Corona eländet.
Om det blir någon övervintringsresa till Spanien med start i september/oktober kan vi nog inte räkna med i år (tror vi) - möjligen och i bästa fall en tur ner till Mosel.
Dessutom måste vi besikta husbilen senast den sista juli.
 
Toppen