• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa beg husbil som är importerad

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Vi gör så här. Vi tycker det funkar, när vi är ute på vintern. Vi har i alla fall aldrig frusit.
En bra keramisk värmefläkt, inställd på önskad temperatur.
Truma gasvärme inställd på 3-5 grader lägre.
Då sköter värmefläkten om värmen och truman sköter om luftcirkulationen (tror jag i alla fall) och gasen går bara igång om det skulle hända något.
Tror att det är ett ekonomiskt bra alternativ.

Ps Vår husbil importerade vi själva 2016
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Vi gör så här. Vi tycker det funkar, när vi är ute på vintern. Vi har i alla fall aldrig frusit.
En bra keramisk värmefläkt, inställd på önskad temperatur.
Truma gasvärme inställd på 3-5 grader lägre.
Då sköter värmefläkten om värmen och truman sköter om luftcirkulationen (tror jag i alla fall) och gasen går bara igång om det skulle hända något.
Tror att det är ett ekonomiskt bra alternativ.

Ps Vår husbil importerade vi själva 2016
Mycket bra vi gör likadant på vår och höst vid behov. Men det är så sällan man har elplats och numera tar de hej ofta 50 kr/dygn för el så ekonomiskt är det knappast någon fördel att inte använda gasol.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Joo det kanske heter så. Men allt är redan förberett för att sätta dit dessa delar. I grunden är det samma panna, det bara saknas dessa delar, el stavar, kablar, styrkort

Jag löste det så en gång i tiden när jag trodde att jag behövde elvärme, att jag köpte en hel panna utrustad med elvärmetillsats och nyare än min på en husvagnsskrot, för ett lägre pris än vad bara tillsatsen skulle kostat?!
 
Senast ändrad:
Toppen