Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Knarrevik, om jag bönar och ber, skulle du då kunna låta bli att skriva om iPhone/iPad där det inte har något med tråden att göra? Jag har bett om det några gånger förut, men lyckades inte då (heller?), men skam den som ger sig.
Alternativt att du upplyser mig om vad informationen har i denna tråd att göra där en person har ett problem att ta ned en pdf-fil på en Android?. För hur jag än försöker så förstår jag inte det. Och det är ju inte direkt första gången heller.....
Rubriken heter HBK ställplatser, inget annat!
Jag försöker visa att felet inte ligger i filerna utan i Androids system som så ofta kommer till korta. Det kan vara till gagn för dem som står i valet och kvalet vilket system han/hon skall välja.
Jag vill fortfarande hävda att det är synd att du gör så här, även för dig själv. För du har ju massa kunskap så både du och forumet skulle tjäna enormt på att du blev (mycket) mer objektiv och kanske inte uttalade dig om saker du inte vet så mycket om (Android t.ex.) och istället skriver om saker du vet mer om. För det är ju mycket du har stor kunskap i, tycker jag mig ha sett.
/Mats
Finns det någon inbyggd funktion för att hitta mina NAS-hårddiskar också?
Vi har nu haft en padda i två år men ännu har jag inte lyckats ansluta NAS till den så att jag kan plocka upp bilder eller dokument.
För ett par månader sedan köpte jag en liten minilaptop, 10 tum med löstagbar skärm. När jag startade den och valde mitt nätverk samt angav lösenordet för detta så tog det inte många sekunder innan datorn hade hittat mina NAS-hårddiskar.
Varför är det så svårt för paddan att hitta dem?
(Jag vet inte vilken modell av padda det är, men då hette den "Nya iPad". Det har kanske kommit ännu nyare iPads men vad de heter vet jag inte. "Ännu Nyare iPad" kanske?)
Här är en förklaring, jag har inte provat själv.
Torrentklienten blev iTransmission för att ladda ner till paddan. iFile för att flytta den nerladdade filen till annan mapp (Filebrowsermappen) och till slut Filebrowser för att flytta filen från paddan till nas-disken. Lite krångligt men det funkar.
I tråden http://www.husbilsklubben.se/forums/t82469/ ställde jag denna fråga till dig, Knarrevik:
Svaret var följande:
Jag är inte helt pantad när det gäller att använda en dator men jag måste erkänna att jag inte blev klokare av ditt svar ovan. Det verkar som att jag måste starta ett flertal program i paddan för att kunna se en bild från NAS-enheten. Skall jag dessutom behöva göra det varje gång jag vill visa en bild för någon eller titta själv verkar det vara en aning krångligt, till och med krångligare än att ladda ner en PDF-fil till en androidplatta efter att problemet med Adobe Acrobat har uppmärksammats.
Visst är de giltiga pdf-filer!
Med iPhone/iPad och appen iBooks läggs filerna automatiskt in för att sedan kunna användas offline.
Detta inlägg är det mest uppskattade inlägget i HBK's historia (?) och har fått fler än 500 tack.
Förstår mig inte på hur vissa tänker!
Vi har en bra och kunnig ambassadör med enorm nyfikenhet & kunskap på Iphone/Ipad och appar till dessa, men även Android till viss del.
Om han nu framhåller hur enkelt det är och fungerar med Appleprylar tycker jag att vi skulle vara tacksamma & glada i stället för att hela tiden ifrågasätta varför!
Sju stycken inlägg som handlar om iPhone/iPad eventuella förträfflighet har flyttats till denna tråd: http://www.husbilsklubben.se/forums/t83084/ . Frågan här var varför det inte går att ladda ner PDF-filer till androidplatta och har således inget med iOS-enheter att göra.
//HBK Web
Beroende på NAS-modell, så kan PLEX fixa det. Mycket att skjuta över målet, men man får mycket med den lösningen (musik, filmer, TV-serier...).I tråden http://www.husbilsklubben.se/forums/t82469/ ställde jag denna fråga till dig, Knarrevik:
(hur se bilder på iOS från NAS)