• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag är lite förvånad över att ingen ännu har tagit upp att Apple släppte lite nya prylar igår.:wideeyed:
Iphone 6

Har alla i klubben redan gått över till Android eller vad har hänt?:D

Jag är själv inte så imponerad av Iphone6 så här långt men jag tror Apple gör helt rätt som kliver upp till större skärmstorlek.
För min del blir det ändå en Galaxy Note 4 som beräknas levereras i början på nästa månad.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Inte min! Tyvärr! Det hade annars varit ett bra incitament att få byta bort skiten. Min snålhet gör att jag inte kan byta något som trots allt fungerar (så som frukthandlaren tycker att jag skall använda den).
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Jag är lite förvånad över att ingen ännu har tagit upp att Apple släppte lite nya prylar igår.:wideeyed:
Iphone 6

Har alla i klubben redan gått över till Android eller vad har hänt?:D

Jag är själv inte så imponerad av Iphone6 så här långt men jag tror Apple gör helt rätt som kliver upp till större skärmstorlek.
För min del blir det ändå en Galaxy Note 4 som beräknas levereras i början på nästa månad.

Det går inte att säga så mycket om det som man bara sett på bild. Släpps visst om en vecka? Ska bli kul att testa. Finns ju en del ny teknik. Processorer etc. Klockan verkar kul.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Iphone - är det inte dom som har spruckna skärmar alltid?

Visa bilaga 89792
Jo ungdomar med iphone utan skärmskydd och skyddsfodral (klibbigt) och många äldre som har blivit lite sämre i motoriken. Har en sedan 3 år helt fantastisk men det finns utrymme för både Samsung och iPhone i min värld. Vi får väl se när Samsung har kopierat dom nya finesserna skulle tro att det är på gång, men dom måste komma över en så dom kan skruva sönder den först.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Dom kanske har tagit bort det burkiga ljudet, t.ex.
På gamla kom-radions tid var ljudet gjort för japaner. Våra mörka röster passade inte riktigt, det blev burk av det.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Vi får väl se när Samsung har kopierat dom nya finesserna skulle tro att det är på gång, men dom måste komma över en så dom kan skruva sönder den först.

Det är nog snarare tvärt om.. Apple har hamnat rejält på efterkälken och leder inte utvecklingen längre även om dom har trevliga produkter.

Smarta klockor har exempelvis funnits några år redan men vi får hoppas Apple lyckas tillföra något med sin variant. Jag gissar att de sneglat på bl.a. Samsungs tidigare modeller ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Vill man ha ett system som funkar i alla väder, som är säkert och kan ha drygt 200 appar installerade utan att systemet går på knäna är det Apple som gäller.
Därför ligger 3 av mina Androider i byrålådan, en har jag lyckats sälja och en har jag gett bort. De funkar att ringa med (gratis Wifog) som tur är.

Storlek på skärmen är en smaksak!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Ja det ju inte alla som är lika mottagliga för ny teknik och orkar/kan lära nytt då är det bra med gamla säkra kort.
Statistiken säger dock att de flesta väljer Android istället för Apple idag så du verkar rätt ensam med dina problem ;)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Provade en samsung z2 men hade inte så stora fickor, gick omedelbart tillbaka till iPhone 5s

/Pelle

Jag försökte övertala sambon att köpa en Iphone 6 men hon tyckte den var för stor och behåller hellre sin Iphone 5s. Storleken har helt klart betydelse...
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Jag bor i ett svart hål och har bara mobilmottagning på vissa punkter i huset.
Bytte från HTC till iphone för några månader sedan. Nu kan jag tala i telefon i nästa hela huset. Annars är det s..t samma..

/M
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Det finns mobil-repeater så det funkar i hela huset. Det använder vi på museet som ligger nere i en källarlokal av betong.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Jobbar i en kommun som beslutat att kasta ut alla Iphone och satsa på Nokia windows telefon. Privat har jag Samsung. Men nya Iphone är väl som dom gamla jä..... bra på allt utom att ringa med. Det var skälet till att min arbetsgivare kastade ut våra Iphones.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Anledningen är alla billiga Androider som säljs för några hundringar, rena skräpet - jag har testat!

Ja om du har testat alla så måste det ju vara så.
Alla andra som ändå köper Android är väl bara korkade..:cool:

Bara Samsung säljer dubbelt så många smartphones som Apple..
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Det är dessa Samsung som säljs för några hundringar framför allt i Asien som ger dessa volymer.
I USA och Västeuropa är förhållandet ett annat!

image.jpg
 
Toppen