• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Justera tomgång Ducato 2.5 TD 1989

F

F.d. 51994

Guest
hej någon som vet hur man justerar tomgången på en ducato 2.5 td 1989 ? jag tycker den ligger lite högt. har försökt hitta verkstadshandbok men verkar omöjligt, hittade en på cd men på italienska o det är inte min starka sida :)

Denne er forøvrig en Bosch av samme type som på de fleste 4 cylinder dieseler fra denne tid. Det finnes en justerings skrue på pumpen, denne justerer tomgang og profilen hele veien opp. Når denne slites øker tomgangen uten å påvirke effekten videre.

Hejsan Pichack, verkstadshandböcker finns faktiskt rätt många av även till äldre Ducato numera, en del får man ladda hem och en del går att köpa i bokform. De flesta på engelska... men brukar funka bättre än italienska i alla fall :p.

Russek har enkla verkstadshandböcker i A5 format och s.v. bilder men som har med det mesta.
Scrolla ner till elfte boken.....
Citroen C25, Fiat Ducato, Talbol Express. Diesel models.
1.9 and 2.5 Litre from 1982 .
Så har du en variant.
Citroen vehicle manuals

Här är en annan sida som du kan köpa och ladda ner från.
FIAT DUCATO VAN 1982-1994 Workshop Service Repair Manual

Om du nyligen har blivit ägare till din äldre husbil så kan man vara lite vilsen i början. Men det är inget större problem med varken info eller reservdelar till dem antingen det gäller delar till motorerna eller chassit.
Peugeot, Citroën, Fiat och Talbot (i England) är i princip samma bil med lite olika motorer, och det finns nästan allt att få tag i inom EU. Det finns även rätt mycket delar även i Sverige fast det har minskat de sista åren, kanske beroende av att de som vanligt tar oförskämt betalt för delarna i förhållande till övriga EU.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen