• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Läst detta först Ord-associationslek så ni förstår. Hustrun kom precis hem och överlämnade mig en bok då hon varit på biblioteket. Det är inte bara dom stora författarna som finns på våra bibliotek. Boken fanns inte i Bjärred men det var bara att beställa den från Sunne för fem kronor. Precis bläddrat lite i den och på sidan 10 så tvärstannar jag, det är ju min bild! Det var ju naturligtvis därför du ringde, att få tillstånd att publicera bilden. Antingen så fattade jag inte men mer troligt är att jag glömt att det var därför du ringde. Skönt att jag nu förstått själv i alla fall.20180111_185615[1].jpg
 

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Varför känner vi sorg och stor saknad när en person vi aldrig träffat har avlidit?
Vi har läst Jappes otaliga inlägg på Husbilsklubbens forum sedan vi blev medlemmar för snart tio år sedan. De har bl a handlat om Moseldalen, om vikten av att ha karta i husbilen, om sjukhusmat i Kungälv, om lokala förhållanden på Orust, om katter, om Husbilskalle, om att övervintra med husbil i Spanien, om olägenheter för omgivningen vid användning av elverk och inte minst om att placera bilder på platser på kartan i "på spåret".
De ämnen han tagit upp och/eller kommenterat, oftast med underfundig humor och udd, har verkligen varierat. Troligen är det därför vi tycker oss ha lärt känna honom, trots endast några få personliga mejlkontakter. (Tyvärr korsades aldrig våra vägar, trots att vi farit mycket i Moseldalen och har sommarviste på Orust.j
Hans fina lilla Moselbok är en pärla. Så mycket matnyttig information för husbilsåkare i en så liten bok!
Husbilsklubbens, liksom vår, förlust är stor, tomrummet efter en så stor personlighet kommer att bli svårt att fylla.
Vems kommentarer på vårt forum skall vi småle åt nu? Tack Jappe!
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Kan bara ansluta mig till alla andra. Är inte ofta inne här på hemsidan och det första jag såg var detta tråkiga meddelande. Så många år jag fått ta del av Jappes utsökta reseskildringar samt den underbara lilla Moselboken. Synd att vi aldrig hann träffas här i Spanien
Tråden mellan oss alla finns kvar, även om du nu är på en annan vandringsstig där vi dock alla en dag kommer att befinna oss.
Vila i frid Jappe
 

Stina-Bengan

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
22329
Medlemskap
2024
Vi hade också stor glädje av Lilla Moselboken som Jappe skrivit när körde där med vår husbil i somras . Vi tyckte den var mycket bra skriven. Någon närmare anknytning till Jappe hann vi tyvärr inte få men vad vi förstår var han en mycket uppskattad person. Reseskildringarna i övrigt kommer vi säkert även i fortsättningen att få glädje av om vi får leva och ha hälsan, vilket vi inte alltid vet.
 

Bilagor

  • P1090938.JPG
    P1090938.JPG
    2,9 MB · Visningar: 57
Toppen