• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Lunch i Besancon. Skinka och Camembert. Otroligt svårhittad ställplats men nu har jag egna koordinater: N47.23706 O6.01619. 5€/24h, FT finns. Duger säkert till övernattning. Förvånansvärt tyst här!

Visa bilaga 83579

Stan är väl rätt trivsam delvis, som de flesta städer.

Visa bilaga 83580

Nu vidare mot Alsace!

Jappe

Jappe vi följer varan..vi sov i Lapalisse inatt och körde förbi Besancon ca kl12 idag och nu är vi i Freiburg...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jappe vi följer varan..vi sov i Lapalisse inatt och körde förbi Besancon ca kl12 idag och nu är vi i Freiburg...

Jösses vad ni ångar på! Jag är kvar i Jurabergen, i Baume-Les-Dames och har just intagit lunch 2. Solen skiner som bara den och här är skönt att vara! Kanonställplats, N47.34012 O6.35842. 6:50€ tror jag,

2.jpg

Jappe

PS. Franskt lantbröd (pain du campagne eller något liknande) måste även LCHF:are få äta! Vansinnigt gott! Brien är dyrare än i Sverige och jag förstår varför!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Rester! Det blir nog det av fläskfilén med stekt blomkål som blev över i förrgår tillsammans med ett grand vin från Haut-Medoc. I Spanien gav jag upp när det gällde att köpa kött (det finns säkert dom som klarar av det) men här i Frankrike vimlar det av godsaker i köttdiskarna!

flä.jpg

Aptitligt, eller? (Måste jag fotografera allting jämt?)

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Knarrevik som är lycklig innehavare av båda ipoddar och ipaddor hade antagligen svarat Mobillife +. Vi andra som dväljes i Androidträsket säger Mobillife utan +.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jappe i Portugal

Vad är detta för bra APP?

Den appen är oumbärlig för att hitta ställplatser på kontinenten och heter Mobil Life +. Den kan användas utan uppkoppling och har utförlig text med filterfunktion och ofta bild. Den har också koppling till vissa navigeringsappar för snabb röstvägledning.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jappe i Portugal

Knarrevik som är lycklig innehavare av båda ipoddar och ipaddor hade antagligen svarat Mobillife +. Vi andra som dväljes i Androidträsket säger Mobillife utan +.

Jappe

Plusvarianten skall finnas även till vissa Androider numera. Fördelen med plus är att den kan användas offline.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Nackdelen med den liksom med andra liknande appar är att där finns mängder med ställplatser som inte längre finns i verkligheten! Tyvärr!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jappe i Portugal

Nackdelen med den liksom med andra liknande appar är att där finns mängder med ställplatser som inte längre finns i verkligheten! Tyvärr!

Jappe

Promobil har lite bättre koll än Bordatlas beroende på att Bordatlas katalog endast uppdateras en gång om året och knappt det. Promobil uppdaterar kontinuerligt.

De nordiska länderna är sämre representerade eftersom ställplatsbegreppet inte slagit igenom ännu.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Senast idag sökte jag tre vingårdar i Alsace som inte finns längre! Det städas för dåligt i dessa appar! Tyvärr! Till slut hamnade jag i Kaysersberg och där träffade jag Ove och Lizzy. Inget ont som inte har något gott med sig!

Jappe
 
Toppen