• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Ett nytt stim har tillkommit på senare tid. Till Kjell Olof Feldts stim har nu fogats paddstimmet. Överallt sitta de på campingarna här nere i Spanien och ställer till det med WiFi-uppkopplingen! Jag är lite osäker på vilka tider som de härjar som värst men jag tycker mig ha märkt att de är ganska morgontrötta och inte kommer igång på allvar före kl 9 ungefär. Därefter är det trångt på nätet fram till 11 - 12 nån gång. Eftermiddagarna är i allmänhet fredade och då passar jag på om jag kan. Ofta går det bra ända fram till några minuter i 18.00 men därefter är det kört åtminstone fram till 20.00 utom på fredagar för då är det full rulle hela kvällen och till långt fram på natten.

Har någon här liknande erfarenheter av paddstimmets härjningar i WiFi-rymderna?

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jappe i Portugal

Kanske daytraders som tjänar storkovan?
Vissa fonder fördubblades under 2013 men det gäller att vara på alerten och byta i tid.

Hör du glädjeyttringar har kurserna gått upp, sitter de tysta håller de som bäst på att byta till mer lukrativa alternativ.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Ett nytt stim har tillkommit på senare tid. Till Kjell Olof Feldts stim har nu fogats paddstimmet. Överallt sitta de på campingarna här nere i Spanien och ställer till det med WiFi-uppkopplingen!
Jappe

Fel av mig! Det är inte Kjell Olof Feldt som är ansvarig för "stimordet" utan Stig Malm eller möjligen den taxichaufför som Malm åkte med en gång.

Feldts grej var ju dikten om löntagarfonderna.

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

åk till portigal,där fungerar wifi.

På de campingar jag har varit på i Portugal så fungerar wifi lika bra eller dåligt som på campingarna i Spanien. Det gäller att ha fritt luftrum mellan husbilen och antennen och det är det långt ifrån på alla platser på campingarna. Detta räcker emellertid inte alltid heller eftersom "paddstimmet", när det sätter igång, tar så mycket plats så att bandbredden (tror jag det heter) inte räcker till för alla.

Det enda någorlunda säkra sättet att komma ut på nätet är via simkort som kan kosta allt mellan "prisvärt" och "dyrt som fan"! Jag är glad att jag har hittat happys kort här i Spanien för nu har jag tröttnat på Vodafones fasoner för gott (hoppas jag)!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag undanber mig alla illvilliga insinuationer! :D Både gaspannan och vattentoiletten fungerar utmärkt igen så det är inte sådant som har hindrat mig från att skriva något. Campinglivet har den inverkan på mig! Om ett par dar drar jag ut i friheten igen och då ska det väl bli mer fart på skrivandet, hoppas jag! Om framtiden veta vi dock intet!

Även bilen längtar efter att få lämna tältstaden!

fribil.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Tändstiftet, en metalltråd omsluten av en keramikcylinder upphörde plötsligt att fungera. Svår att hitta i Spanien. GB köpte en av Fogas och skickade den till Bahia, Santa Pola. Pannan fungerar nu som i fornstora dar. Eftersom jag chockade den lite innan i Portugal, inte bara pannan utan även grannarna med några grandiosa explosioner, så försvann tydligen sotet, så nu brinner pannan med vackra blå lågor! :D

blå.jpg

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag minns en sång "Låt mig få tända ett ljus". Budskapet torde ha varit att hjälpa en främmande eller icke främmande människa i nöd. Jag försöker emellanåt att hjälpa så gott jag kan. Ibland blir det patetiskt, löjligt t.o.m. beskäftigt. Kunskapen (min) räcker inte alltid ända fram!

Läggdags, jag vet, men jag kan inte låta bli att engagera mig i människans villkor på den här planeten. Jag förvånas dagligen och stundligen över hur en liten klott styr över människan, den vanliga människan som saknar kapital!

C'est tout! En tanke bara, bland alla andra.

https://www.youtube.com/watch?v=XhnRIuGZ_dc

Jappe

PS. Det största ljuset skiner alltid på oss, goda som onda, fattiga som rika!

https://www.youtube.com/watch?v=d_mLFHLSULw

Det är nog Italiens RMF som är ansvarigt för bilderna i videon.

me.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen