• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag är inte bitter, men !!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Visst går det att få ekonomi i en så liten ställplats.
Se bara på t ex Falsterbokanalens Båtklubb där jag för några år sedan medverkade till några ställplatser vid hamnen, tyvärr bara 7-8 st p g a platsens storlek.
Klubbens inkomster från dessa är inte föraktliga utan blir ett mycket bra tillskott till klubbens kassa. Investeringen har betalats för länge sedan (el, tömning, vatten).

Sören jag antar sedan att ni hade mycket draget när det gäller avlopp o vatten i närheten samt hade en yta som bör tunga husbilar.
Jag men att o bygga upp något från noll. Men om man tar fram en HBK standard för vad man vill ha o kanske vad som är rimlig kostnader för o skapa det så kanske det är lättare o sälja in.
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Intressant att trådskaparen, i alla fall enligt egen uppgift, kan ha så bestämda åsikter om ställplatser kontra camping utan att ha någon eller ingen erfarenhet av hur det fungerar på kontinenten.
Fattar fortfarande inte varför man på ett husbilsforum överhuvudtaget skall diskutera campingplatser som i dagsläget är ett välfungerande system för husvagn och tältare men inte för husbilar.

(misstänker nästan att det är ytterligare en campingägare som har funnit en plattform att marknadsföra sin produkt, eller?)

Synd om dig Decker som inte verkar förstå Svenska, eller överhuvudtaget vill förstå vad jag vill få fram.
Läs mitt inlägg nr 14 där jag skriver om att ställplats är väl alldeles utmärkt.
Nej jag är ingen campingägarna, inte heller snyltare som kanske du ??
Om man menar ställplats som en anordnad inrättning är det väl kanon !!
Men det verkar som man bara kan hitta på vad en ställplats är.
Ja men titta här !! En tom yta. !! Det kallar vi för ställplats och hoppas alla förstår vad vi menar !!??? Det bär mig emot, kanske inte du ?? Ditt problem.
Och så vill du att alla som inte har husbil ska förstå att vi är så duktiga för vi står ju på ställplats, hmmmm vi döpte ju denna plats själv till ställplats.
Giv mig styrka :yes:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Du har rätt! En ställplats kan vara en tom yta, men då brukar vi kalla det för nattparkering. Biltemas parkering är en utmärkt nattparkering, men det kanske inte finns en soptunna i närheten
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Du har rätt! En ställplats kan vara en tom yta, men då brukar vi kalla det för nattparkering. Biltemas parkering är en utmärkt nattparkering, men det kanske inte finns en soptunna i närheten

Det är ju det som blir så fel. Därav alla förbudskyltar som kommer upp överallt ?
Kalla det för vad du vill, men vill du få gemene man att förstå detta ?? Du lurar nog bara dig själv. Lycka till !!
Inte konstigt om folk tittar snett på husbilar.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Sorry, men jag har inga problem med förbudsskyltar. Jag förstår helt enkelt var det är du vill och vill åstadkomma. För mig fungerar nattparkering alldeles utmärkt. Vi har ju allt med oss och tömmer/fyller gör vi när det givs tillfälle.
Antingen har du halkat in på husbil utan att veta vad det innebär eller så har du inte lärt dig att anpassa dig till rådande omständigheter. Kanske har du haft husbil för kort tid ännu och inte läst tillräckligt många trådar här i husbilsklubben. Här finns mycket att lära!
Glöm inte hänsyn och LNT
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Nej jag är ingen campingägarna, inte heller snyltare som kanske du ??

Det vore klädsamt om du slutar med att kalla oss för snyltare!

Ingen är snyltare för att han/hon övernattar i husbilen där det är avgiftsfritt, inte ens jag som du felaktigt anklagar för att fricampa i Å!
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Det vore klädsamt om du slutar med att kalla oss för snyltare!

Ingen är snyltare för att han/hon övernattar i husbilen där det är avgiftsfritt, inte ens jag som du felaktigt anklagar för att fricampa i Å!

Då bäste Knarrevik tycker jag du ska läsa igen vad jag skrev.
Hur du tolkar det kan jag inte hjälpa dig med, Sorry.
Vi tar det en gång till. Jag skrev , läs noga nu, är du med ? Ok här kommer det.
Skrev att du rekommenderar folk att stå där i Å !! Var det svårt ?? REKOMMENDRAR. Ok.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Innan midsommar lämnade vi Rydal för att köra norrut. Har nu vänt söderut efter att som längst norrut varit i Piteå. Har övernattat i Sollefteå nere vid älven efter tips ifrån turistbyrån. Det ligger en campingplats på andra sidan älven.

Har övernattat vid Mosjön där vägverket har ordnat plats för husvagnar och husbilar att övernatta. Campingen ligger bredvid.

Vi har övernattat på många platser här uppe i norr utan problem och det enda ställe som vi har betalt på är i Skellefteå vid Campus, 100:- , och då kunde vi använda dusch, toa och bastu. Mot uppvisande av biljett kunde vi på campingen tömma och fylla också.

På några ställe, t ex Jävre, stod vi i flera dagar då det var härligt väder annars så blir det oftast en till två nätter på samma ställe.

Jag anser inte att vi på något sätt är snyltare eller husbilsfuskare för att vi använder oss av platser som det är grattis att övernatta på.

Nu har vi parkerat för natten söder om Sundsvall vid Svartvikskajen och här kostar det inget att parkera. Det är omkring 30 ekipage här både husbilar och husvagnar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Då bäste Knarrevik tycker jag du ska läsa igen vad jag skrev.
Hur du tolkar det kan jag inte hjälpa dig med, Sorry.
Vi tar det en gång till. Jag skrev , läs noga nu, är du med ? Ok här kommer det.
Skrev att du rekommenderar folk att stå där i Å !! Var det svårt ?? REKOMMENDRAR. Ok.

Eftersom jag aldrig sett platsen i Å kan jag knappast rekommendera den!
Dock finns det säkert många ställen med eller utan avgift på Lofoten som jag skulle kunna rekommendera.

Och sluta för Guds skull att kalla folk för snyltare! Det är ett klart övertramp mot reglerna!
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

För övrigt så lägger jag ned min medverkan nu i denna tråd.
Finns onekligen olika tycken om hur man ska uppträda ute med husbilen.
Jag respekterar oliktänkande, alla kan ju inte tycka samma sak, vore kanske tråkigt det med. I grunden kanske vi menar samma sak ?? Kanske kommer vi dit en dag. Hoppas det.
Kör försiktigt där ute.

//Stefan
Som gillar Campingar, Ställplatser. ( ingen egen påhittad alltså )

Ps Herr Decker
Har ingen egen camping eller någon nära som har det eller, inte heller aktier i något sådant.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Stefan: Tack för att du slutar i tråden!
Eva o Hasse......ni ligger efter oss i år, har passerat campus o Svartvik på vägen hem. Tar du Såpan i Sandarne också eller blir det Ljusne:). Trevlig resa!!!
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Många är kreativa och hittar på egna idéer det är sånt som man blir lärd redan i förskolan andra följer lagar och regler båda sätten är ok. Att komma med förslag och tips för att underlätta alternativen tycker jag är ok. Om det nu är så viktigt att inte kalla ställplatser som inte är ordnade för ställplatser så kan man kalla dessa oordnade ställplatser för hållplatser.
//Åke
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Fick detta av Bohman just nu:


Tack för dit puckade avslut Esbjörn. Trevligt !!
Kan ju inte annat än att tycka synd om dig.
Fy fan vilken människa du är.
Man kan alltså inte tycka olika ??
Alla ska tycka som stora Mr perfekta Esbjörn.
Hoppas du är nöjd med dig själv.



Det är just det som vi kan: vi är alla olika och kan ha olika uppfattningar om saker. Men man ska respektera varandras åsikter!!!
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Jag är inte bitter, men !!!

Fick detta av Bohman just nu:


Tack för dit puckade avslut Esbjörn. Trevligt !!
Kan ju inte annat än att tycka synd om dig.
Fy fan vilken människa du är.
Man kan alltså inte tycka olika ??
Alla ska tycka som stora Mr perfekta Esbjörn.
Hoppas du är nöjd med dig själv.



Det är just det som vi kan: vi är alla olika och kan ha olika uppfattningar om saker. Men man ska respektera varandras åsikter!!

Javist skall man det men tyvär så görs det inte alltid det fins där många bevis på i olikabtrådar,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen