• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Is Fly in Ragglanda airport.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Lite bilder från vårt is fly in i lördags, Lasse i Lars o Annika var också här men utan plan o tur var väl det för det blåste skjortan emellanåt. Och jag hade ej velat se varken han eller Ragge uppe i luften i det vädret.
Det var ca 9-10 plan.


fly 006.JPG

fly 015.JPG

flyin 025.JPG

flyin 037.JPG

flyin 087.JPG

flyin 093.JPG

flyin 036.JPG

flyin 055.JPG

flyin 076.JPG
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Nja Esbjörn, många har svårt att inte kalla mitt flygetyg för drake och den var inte lämplig igår.
Man förstår att Susanne är en duktig fotograf, näst sista bilden på se-xin där går det i cirka 350 knutar! Fina bilder som vanligt.

Hade Lars
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Cuben är ju för go. Trodde först att det var en lillcub men såg sedan att inga cylindrar stack ut.

Abstinansproblem.

:)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Nja Esbjörn, många har svårt att inte kalla mitt flygetyg för drake och den var inte lämplig igår.
Man förstår att Susanne är en duktig fotograf, näst sista bilden på se-xin där går det i cirka 350 knutar! Fina bilder som vanligt.

Hade Lars

Jag fick även se honom idag, vi slogs om att komma ut först vi tre när vi var på jsfk. Vi visste att han skulle komma men ändå så hinner han alltid med 1 överflygning o sedan är han borta en stund. Jag fick bra foto idag med jag undrar varför jag oftast få bra bilder på honom! I den farten. Det verkar som att jag får bättre bilder på snabbare farkosters även ditt plan Lars. Du laddade på rätt bra när du var här sist. Å dom blev bra o även Dongen o alla andra på uppvisningarna. Men skulle ex G.Örn komma eller ngt cessna skit då blir de kassa. Men å andra sidan så skall man inte ödsla mb eller gb på vanliga cessna m.m. De är ju inga annorlunda plan, jag vill ju bara fota det lite annorlunda. Cessna känns ju som en volvo det finns ju massor.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Nja Esbjörn, många har svårt att inte kalla mitt flygetyg för drake och den var inte lämplig igår.
Man förstår att Susanne är en duktig fotograf, näst sista bilden på se-xin där går det i cirka 350 knutar! Fina bilder som vanligt.

Hade Lars

Ahhhh, är skeptisk till 350 knutar.....
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Ok det låter mera troligt. 350 kt är ju snabbt även för denna flygplanstyp.
Tror att de snabbaste av dessa ligger på runt 200 kt med de större motorerna.
//Bror
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Ok det låter mera troligt. 350 kt är ju snabbt även för denna flygplanstyp.
Tror att de snabbaste av dessa ligger på runt 200 kt med de större motorerna.
//Bror
En sådan har du väl flygit i om inte så har du nog flygit rote med en sådan till andra länder
, Har du sålt din maskin Bror?
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Både och, vi hade ju ett par tre sådana på barkarby.
Min maskin finns kvar nu baserad i Västerås, blir inte mycket flyga då det är drygt 20mil fram o tillbaka. En liten stjärtsväng kräver en halv dag tyvärr.
Blir kanske mera flyg framöver då dagarna också blir längre.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Både och, vi hade ju ett par tre sådana på barkarby.
Min maskin finns kvar nu baserad i Västerås, blir inte mycket flyga då det är drygt 20mil fram o tillbaka. En liten stjärtsväng kräver en halv dag tyvärr.
Blir kanske mera flyg framöver då dagarna också blir längre.
Jag var nästan övertygad med att du sålt den för att husbils o scoterlivet tagit över, och det har det ju:twitcy:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Is Fly in Ragglanda airport.

Nej inte ännu iaf, men har varit på tapeten faktiskt.
Var sak har ju sin tid och flygandet har varit underbart och är det fortfarande men andra intressen pockar också på typ husbilen. Förstärks av att jag hoppas bli arbetsfri snart och kan då åka mera husbil. Man står alltid vid någon korsväg och har att välja väg tyvärr.
 
Toppen